شناسهٔ خبر: 16860772 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش عضو ترکمان شورای استان کرکوک به دیدار اردوغان با نمایندگان ترکمان پارلمان عراق

اربیل – ایرنا- بدنبال دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهورترکیه با شماری از ترکمان های عراق، یک عضو ترکمان شورای استانداری کرکوک از دولت مرکزی این کشور خواست درمقابل دخالت های دولت ترکیه در امور داخلی عراق واکنش نشان دهد.

صاحب‌خبر -

نجات حسین عضو شورای استان کرکوک در گفت وگو با خبرنگار ایرنا دراربیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: این دیدارها بدون هماهنگی با وزارت امورخارجه عراق صورت گرفته و نقض صریح حاکمیت سیاسی و دخالت در امور داخلی عراق است.
وی افزود: افرادی که در نشست با اردوغان حضور داشته اند از ترکیه پول و سلاح دریافت و به منظور بحران سازی در عراق فعالیت می کنند.
این عضو شورای استان کرکوک در ادامه گفت: شرایط کنونی عراق شرایط حساسی است و نباید اجازه داد ترکیه به این راحتی در امور داخلی عراق دخالت کند و بدون شک ادامه این دخالت ها بحران سازی های مداوم را بدنبال خواهد داشت.
نجات حسین پیشنهاد کرد کمیته روابط خارجی پارلمان عراق با بررسی حضور برخی نمایندگان ترکمان در این نشست مانع از نفوذ دولت ترکیه در امور سیاسی عراق شود.
رجب طیب اردوغان چهارشنبه با شماری ازترکمان های عراق با حضور هاکان فیدان رئیس سابق سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در آنکارا دیدار و گفت وگو کرده است.
خاورم*4*351*1770* 1064 انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده

انتهای پیام /*

نظر شما