شناسهٔ خبر: 16815400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه نهاوند:

اختلاف افکنی در کشور حرکت در مسیر اهداف دشمن است

نهاوند – ایرنا – امام جمعه نهاوند گفت: کسانی که به هر دلیل بخواهند در شرایط سرنوشت ساز کشور ایجاد اختلاف نمایند در راستای اهداف دشمن گام برداشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه نهاوند افزود: دشمنان می خواهند با ایجاد اختلاف بین شیعه سنی نیروی اصلی مسلمانان را تضعیف کرده و از این راه امنیت رژیم اسرائیل را تامین کنند.
وی گفت: اگر علمای شیعه بخواهند حرفهایی بزنند که بر ضد اهل سنت باشد و بر عکس هم اهل تسنن کاری کنند که شیعیان تضعیف شوند این در راستای خواست دشمن مشترک مذاهب اسلام بوده و آب به آسیاب دشمن ریختن است.
امام جمعه نهاوند ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها تذکر به وحدت و جلوگیری از اهانت به سایر ادیان داده اند، چرا که طراحی دشمنان این است که ما را به جان هم بیاندازند.
خطیب جمعه نهاوند هفته وحدت را مظهر اتحاد مسلمانان دانست و اظهار کرد: شیعه و سنی باید با بصیرت و موقع شناسی در برابر دشمن مشترک خود بایستند و مراقب باشند تا در دام تاکتیک های تفرقه افکنانه استکبار و استعمار پلید نیفتند.
وی با اشاره به سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) بیان کرد: در دوران انتظار، ولایت فقیه همان ولایتی است که در دوران امام معصوم وجود داشت لذا برهمه واجب است که در این زمینه از ولایت اطاعت بی چون و چرا داشته باشند .
امام جمعه نهاوند ادامه داد: امروز روز بیعت مجدد با امام زمان (عج) و میثاق با آن حضرت است که امید همه مستضعفان و وارث همه پیامبران و اوصیای الهی است.
حجت الاسلام مغیثی نیا در ادامه با اشاره به وضع تحریمهای جدید توسط آمریکایی ها گفت: وضع تحریمهای جدید توسط آمریکایی ها نشان داد که این دولت قابل اعتماد نیست و این نظام دشمن انقلاب اسلامی است و حاضر نمی باشد که زمینه های رشد و توسعه آنرا فراهم کند.
وی افزود: از دولت و مجلس انتظار می رود برنامه های متقابلی را در دست داشته باشند تا در صورت اجرای این تحریمها توسط آمریکا آنرا در دستور کار خود قرار دهند.
به گزارش ایرنا وی در پایان به نشست جامعه روحانیت و علمای بلاد اشاره کرد و گفت: آنچه که در این نشست قابل توجه است این بود که همه به نقش روحانیت در انقلاب اسلامی اذعان داشته و آنرا عامل پیروزی و بوجود آمدن آن دانسته اند لذا از روحانیت انتظار می رود در تداوم آن نیز نقش فعالی را به عهده بگیرند.
7525 /6993
خبرنگار : وحید سیفی**انتشار دهنده: اکبر بهاروند

انتهای پیام /*

نظر شما