شناسهٔ خبر: 16811159 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابوالفضل جلیلی: سینمای ایران در رقابت با بالیوود و هالیوود هم مخاطب دارد

تهران - ایرنا - کارگردان فیلم سینمایی «حافظ» گفت: سینمای ایران این قدرت را دارد که در رقابت با رقبای خود از جمله هالیوود و بالیوود مخاطبان خود را پیدا کند، اما باید مدیران و تهیه کنندگان سینما این موضوع را باور داشته باشند.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل جلیلی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره تاثیر و اهمیت حضور بین‌المللی سینمای ایران افزود: صدور فرهنگ ایرانی که بخشی از آن به واسطه نمایش فیلم‌ها ممکن می‌شود اگر به لحاظ اقتصادی نیز سودی نداشته باشد بطور قطع ضرری هم نخواهد داشت. وی تصریح کرد: شک نداشته باشید که از سینمای کشورمان استقبال می شود و اصلا به حذف بالیوود و هالیوود وجایگزین شدن سینمای ایران در هیچ کشوری نیاز نیست.
کارگردان فیلم «ابجد» افزود: البته وارد شدن در بازار فیلم دنیا و نمایش فیلم‌های ایرانی تا حدودی انجام شده است اما همانطور که گفتم، اگر ساز و کار درست این موضوع را بررسی کنیم و انرژی برای آن بگذاریم معتقدم با حضور بالیوود و هالیوود نیز اقبال به فیلم‌های ایرانی وجود خواهد داشت.
جلیلی خاطرنشان کرد: سینمای ایران در سال های اخیر بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده و مشهور شده است، بنابراین باید از این توجهات بهره کافی و لازم را برای صدور فرهنگ ایرانی برد.
وی خاطرنشان کرد: همواره در فستیوال‌های خارجی کنجکاوی نسبت به فیلم های ایرانی وجود دارد و مدیران فرهنگی کشور باید در این زمینه برنامه ریزی دقیق داشته باشند.
جلیلی افزود: بازار فیلم آسیا به دلایل بسیاری می تواند از فیلم های ایرانی پر شود اما به دلیل فعالیت های تک نفره و جسته و گریخته نتوانستیم این بازار را فتح کنیم.
فراهنگ ** 9246 ** 1071 ** 1776
خبرنگار: علیرضا مرادی ** انتشاردهنده:لیلا خطیب زاده

نظر شما