شناسهٔ خبر: 16811152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل:

یافته‌های پژوهشی دانشگاه‌ها مورد استفاده جامعه نیست

R41358/P1357

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با تاکید بر تقویت پژوهش‌های کاربردی در جامعه گفت: یافته‌های پژوهشی دانشگاه‌ها مورد استفاده جامعه نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، جواد واثقی امیری شامگاه پنجشنبه در مراسم هفدهمین دوره گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری و آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر مازندران در سالن همایش دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: بحث نقش پژوهش در توسعه کشور غیر قابل انکار بوده و توسعه در تمام حوزه‌ها بدون پژوهش امکان پذیر نیست.

وی افزود: پژوهش اگر به درستی انجام شود و در جایگاه واقعی خود قرار گیرد در بسیاری از مسائل کاربردی خواهد بود و نقش آن از مدیریت بحران نیز بالاتر است.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به اینکه پژوهش الزاماتی نظیر نیروهای انسانی، نرم افزاری و سخت افزاری را با خود همراه دارد، تصریح کرد: بسیاری از تفکراتی که در حوزه پژوهش کاربردی می‌شود ماحصل تفکر و ابتکارات نیروی انسانی ماهر و متخصص است.

واثقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مازندران در دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: اگر کارآفرینان از حمایت دستگاه‌های استانی و ملی قرار نگیرند آینده روشنی را به همراه ندارد.

وی بیان کرد: از نظر امکانات سخت افزاری علی‌رغم امکانات سخت افزاری خوبی که در دانشگاه‌های استان وجود دارد اما بسیاری از آنها کاربردی و کامل و شامل نیست.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تاکید کرد: باید فکر اساسی در تدوین لایحه برنامه ششم توسعه برای توسعه امکانات سخت افزاری در حوزه پژوهش شود.

واثقی با اشاره به اینکه متاسفانه سالانه اهمیت توجه به دانشگاه‌ها کاهش می‌یابد، افزود: عدم توجه به دانشگاه‌ها و مشکلات آنها ضرر فراوانی را در آینده به همراه دارد.

وی با تاکید بر همراهی و همدلی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان با دانشجویان، پژوهشگران و دانشگاهیان افزود: مدیران باید با توجه به پژوهشگران و دانشگاه‌ها در راستای تسهیل امر پژوهش در جامعه گام بردارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما