شناسهٔ خبر: 16811127 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توصیه یک شهید به بی‌تفاوت‌ها

71451

در یکی از عملیات‌ها با اصابت چهار ترکش به ساق پا مجروح شد و به پشت جبهه آمد. او همچنین در عملیات دیگری که اعزام شده بود مجروح شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، نخستین کنگره شهدای اطلاعات عملیات منطقه‌ای استان‌های اصفهانٰ، چهارمحال و بختیاری و یزد در دوم دی ماه سال جاری به میزبانی قرارگاه سید الشهدا (ع) استان اصفهان برگزار خواهد شد به همین مناسبت بخش‌هایی از زندگی نامه یکی شهدای اطلاعات و عملیات سپاه و تیپ 44 قمربنی هاشم(ع) را مرور خواهیم کرد.  استان چهارمحال و بختیاری 52 شهید اطلاعات و عملیات را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

معرفی شهید ابوالفتح نظری

ابوالفتح نظری در خانواده‌ایی فقیر و زحمتکش به دنیا آمد. پدر او فردی کارگر بود که با رنج و زحمت زندگانی خانواده خویش را به دست می‌آورد . پدر او خرج و مخارج درس فرزندانشان را از طریق قالیبافی تهیه می‌کرد . ابوالفتح در سن 6 سالگی به مدرسه رفت و پس از 9 سالگی در کنار تحصیل  کارگری هم انجام می‌داد تا بتواند با کمک به پدر، خرج و مخارج درس خود را هم به دست بیاورد.

او بر ضد رژیم پاه آن زمان فعالیت می کرد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابوالفتح با گروهک‌ها و منافقین که در شهر بودند درگیر شد تا اینکه جنگ تحمیلی از سوی صدام و با حمایت غربی‌ها آغاز شد. ابوالفتح نیز مانند سایر جوانان برای حضور در جبهه نام نویسی کرد.

ابوالفتح حدود پنج سال در جبهه بود و در یکی از عملیات‌ها با اصابت چهار ترکش به ساق پا مجروح شد و به پشت جبهه آمد. او همچنین در عملیات دیگری که اعزام شده بود مجروح شد و بالاخره در تاریخ بهمن ماه 1364 در عملیات «والفجر8» در منطقه فاو به  شهادت رسید.

فرازی از وصیت شهید

در فرازی ار از وصیت نامه شهید ابوالفتح نظری آمده است: «برادران و خواهران، این زمان زمان حساسی است، نکند خدایی ناکرده در وظیفه‌ای که بر دوش داریم سستی کنیم و بی‌تفاوت باشیم. تک تک افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند در قبال اسلام عزیز و خون شهدا مسئول هستند و هر شهیدی که به شهدا اضافه می‌شود وظیفه همه ما سنگین‏تر و مشکل‏تر می‌شود و اگر افرادی هستند که بی‌تفاوتند یادشان باشد که در آینده‌ای نزدیک در آن دنیا با جوابگوی اعمال خود باشند. بیایید ما صادقانه و مخلصانه به این انقلاب خدمت کنیم و از دادن جان و مال در این راه دریغ نورزیم.

انتهای پیام

نظر شما