شناسهٔ خبر: 16811102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر ارتباطات در دلفان:

طرح سلامت الکترونیک در روستاهای کشور آغاز می‌شود

R41450/P1357

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح سلامت الکترونیک در مناطق مختلف از جمله روستاهای استان لرستان آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دلفان، محمود واعظی شامگاه پنج‌شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان به مواهب طبیعی و نیروی انسانی مستعد جوان استان لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: باید از این ظرفیت‌ها در راستای اشتغال‌زایی استفاده کرد.

وی با اشاره به کاهش میانگین بیکاری استان لرستان در نیمه نخست امسال به 12 درصد افزود: این در حالی است که میانگین بیکاری در شهرستان دلفان از 25 به 15 درصد رسیده است و باید در این راستا تلاش کرد تا آمار اشتغال در همه زمینه‌ها افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد رونق اقتصادی را از سیاست‌های دولت برشمرد و بیان کرد: دولت به جد به دنبال اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است چرا که به این سیاست‌ها باور دارد برای همین محور برنامه ششم بر پایه اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه دولت با اقتصاد مقاومتی برخورد تبلیغاتی نمی‌کند تصریح کرد: دولت اقتصاد مقاومتی را روشی برای نجات اقتصاد کشور از وضعیت آشفته‌ای می‌داند که در ابتدا آن را تحویل گرفته است بر این اساس باید با همکاری و هم‌فکری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد.

واعظی به رشد شاخصه‌های اقتصادی اشاره و عنوان کرد: رشد اقتصادی در ابتدای تحویل این دولت منفی 6.8 بود که در نیمه نخست امسال به مثبت 4.4، صنعت 8.8 و کشاورزی به پنج درصد رسیده است و این شاخص‌های مثبت در کنار تورمی که یک‌رقمی شده معنی خوبی دارد.

وی کاهش تصدی‌گری دولت و حمایت از بخش خصوصی را از سیاست‌های دولت دانست و گفت: بانک‌ها باید موظف باشند نقدینگی در اختیار بخش خصوصی قرار دهند و وظیفه دولت تنها سیاست‌گذاری، حمایت، هدایت و نظارت است و در سایه انجام این اقدامات رشد اقتصادی افزایش می‌یابد بنابراین دولت نسبت به آینده و عبور از این مرحله بسیار خوش‌بین است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش سطح تولید روزانه نفت کشور به دو میلیون و 300 هزار بشکه بیان کرد: این سهمیه که در نوع خود بالاترین نرخ تولید نفت در طول تاریخ است در اپک تثبیت‌ شده و امروز با رفع تحریم‌ها، صادرات نیز در کشور افزایش‌یافته است.

وی دغدغه اصلی دولت و نظام را مسئله اشتغال دانست و تصریح کرد: اگر مشکل اشتغال حل شود بسیاری از مسائل جانبی و فرهنگی آن نیز حل می‌شود.

واعظی به آغاز طرح سلامت الکترونیک در مناطق مختلف از جمله روستاهای لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح ارتباط روستاها با هر کدام از روستاهایی دارای مرکزیتی که پزشک در آن‌ها مستقر است برقرار می‌شود و مردم می‌توانند بدون مراجعه حضوری بیماری‌های خود را توسط پزشکان از راه دور درمان کنند.

وی به تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان این وزارتخانه و نمایندگان استانی به‌منظور برطرف کردن مشکلات اشتغال در حوزه ICT اشاره و عنوان کرد: این موضوع تا دو ماه آینده پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما