شناسهٔ خبر: 16811099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه:

نسبت حوزه با حکومت نسبت مادر و فرزند است

قم: مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه گفت: نسبت حوزه با حکومت نسبت مادر و فرزند است که حوزه باید نقش محبت را ابراز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب عصر پنجشنبه در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین در مدرسه امام کاظم(ع) و در ارایه برنامه های کمیسیون حوزه وروحانیت این اجلاس گفت: ریاست این کمیسیون بر عهده آیت الله مقتدایی بود که در این کمسیون به بحث حوزه انقلابی که مصوبه شورای عالی حوزه بود پرداخته شد.

وی افزود: محورهای اصلی این کمسیون شامل ضرورت های انقلابی ماندن حوزه، بایدهای حوزه انقلابی،بایدهای حوزه علمیه انقلابی، سیاست ها و راهکارهای رشد و تقویت روحیه انقلابی در عرصه برنامه ریزی علمی و پژوهشی و... بود که ۸۰ بند در این زمینه تدوین و ارایه شد.

دبیر کمسیون حوزه و انقلاب جامعه مدرسین عنوان کرد: ۸ نفراز مدیران استانی حوزه های علمیه استانی، ۵ معاون حوزوی، ۴ نفر مدیر مدارس علمیه و ۱۱ نفر از اساتید در این کمسیون به ارایه بحث پرداختند.

نواب بیان کرد: ضمانت اجرای مصوبات، برنامه ریزی در جهت جهانی شدن اسلام، گزارشی از موانع انقلابی بودن ارایه شود، منویات امام راحل و رهبر در خصوص انقلابی بودن را اجرایی و عملی کنند

وی گفت: یکی از مهمترین سیاست های راهبردی که در این زمینه مورد بحث واقع شد، مساله انقلابی بودن حوزه، امر تحول است که رهبری به این مساله پرداختند که باید با حفظ تراث حوزه حفظ شود که در همه عرصه ها انقلابی عمل کنند، مورد بحث واقع شد.

وی تصریح کرد: مسایلی چون اهمیت فرهنگ سازی در خصوص وصیت نامه امام، توسعه فرهنگ زی طلبگی، رسیدگی به لازمه انقلابی بودن حوزه وجود زیرساخت های لازم برای این شاخصه است؛ امام فرمودند هر قدمی برای تحصیل برداشته می شود یک قدم برای تهذیب باید برداشته شود با تهذیب است که این اقدام عملی خواهد شد.

وی آگاهی بخشی به نسل جوان حوزه در راستای اهداف حوزه را نیاز ضروری توصیف کرد وگفت:عرصه فضای مجازی و الگوسازی زندگی علما، لزوم انقلابی بودن حوزه ووجود زیرساخت آگاهی بخشی به نسل جوان طلاب در راستای اهداف و مبانی و برنامه ها است که باید اجرایی شود.

وی افزود: همچنین آشنایی و حفظ انقلاب و مباحث تربیتی در نظام اموزشی حوزه مورد توجه واقع شود.

نظر شما