شناسهٔ خبر: 16811098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

استاد حوزه علمیه استان فارس:

تحصیل در حوزه باید کیفیت محور باشد

قم- یکی از اساتید حوزه علمیه استان فارس در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد بیان کرد: تحصیل طلاب در حوزه باید براساس کیفیت باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین حجت الاسلام فال اسیری عصر پنجشنبه در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در مدرسه امام کاظم(ع)گفت: مدیران و علما باید در زمینه هجرت طلاب از قم راهنمایی داشته باشند.

وی افزود: یکی از مسایلی که در عرصه آموزشی باید به آن پرداخت، مساله کیفیت آموزش در حوزه است که باید کیفیت محور باشد.

فال اسیری اظهارکرد: یکی ازمسایلی که باید مورد توجه واقع شود، آن است که آیا خانه سازی طلاب با شرط ملکیت با اصل هجرت سازگار است یا استیجاری؟ زیرا وقتی طلاب در یک شهر ساکن شدند با توجه به شرایط زندگی و خانوادگی هجرت را برای آنها مشکل می کند.

وی توجه به تهذیب را  از جمله مهمترین مسایلی دانست  که طلاب باید به آن توجه کنند  وگفت :مساله تهذیب نفس و رعایت زی طلبگی است؛ عدم درک و باور صحیح از حوزه دین و توحید مهمترین مشکل جامعه امروز است و برای حل این مشکل عظیم باید از توان حوزویان اجرا شود و طلاب باید در سراسر کشور حضور یابند.

فال اسیری تبیین  مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع عظام را برای طلاب جوان ضروری دانست و افزود:مطالبات مقام معظم رهبری  مراجع معظم تقلیداز حوزه های علمیه باید برای طلاب جوان  تبیین شود و آنها باید تکلیف خود را در خصوص این منویات بدانند.

وی از انتصابی بودن شورای علمیه استانی انتقاد کرد واظهارکرد: در شهرستان ها، حوزه های علمیه حضور دارند و همه حوزه ها نیز دارای مدیر و اساتید هستند؛ حال سوال این است که چرا شورای استانی، انتصابی است و بازنگری انجام نمی شود و از منابعی که همیشه از آنها سوال می کردیم سوال کنیم.

 

نظر شما