شناسهٔ خبر: 16811092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری:

پروژه‌های نیمه تمام حوزه آب چهارمحال و بختیاری به صورت قانونی تعیین تکلیف شود

R41350/P1357

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تعیین تکلیف پروژه‌های آبی نیمه تمام استان مانند سد خرسان ۳ و بهشت‌آباد باید براساس اصول علمی، کارشناسی و قانونی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، قاسم سلیمانی شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب استان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان استان تعیین تکلیف پروژه‌های بخش آب مانند سد خرسان 3، تونل کوهرنگ و سد بهشت‌آباد است.

وی با اشاره به سد بهشت‌آباد، افزود: نسبت به احداث این سد در استان موافقت وجود دارد اما لازم است وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست کشور میزان آورد و برداشت از رودخانه سد بهشت‌آباد را مورد بازنگری قرار دهند به گونه‌ای که رژیم طبیعی و حق‌آبه رودخانه کارون، سهم محیط زیست، نیازهای چهارمحال و بختیاری و آب آشامیدنی استان‌های هدف مشخص شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تعیین دقیق و علمی میزان آورد و برداشت سد بهشت‌آباد به منظور حفظ رژیم طبیعی رودخانه کارون، بیان کرد: همه مسئولان استان ضمن موافقت با سیاست‌های قانونی کشور در این زمینه خواهان ارائه نظر کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست هستند.

سلیمانی با اشاره به تعهدات وزارت نیرو در ارتباط با مسائل زیست محیطی اجرای سد کوهرنگ 3، تصریح کرد: همه مصوبات، دستورالعمل‌ها و تعهدات برای اجرای این پروژه از سوی وزارت نیرو و دستگاه‌های بهره‌بردار با رعایت حقوق مردم و سازمان حفاظت محیط زیست باید اجرایی شود.

وی به شرایط صدور مجوز زیست محیطی پروژه سد کوهرنگ 3 توسط سازمان محیط زیست اشاره کرد و گفت: این شرایط باید از سوی دستگاه اجرایی متولی در خصوص سد کوهرنگ 3 اجرا شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: لازم است همه مصوبات شورای‌عالی آب در خصوص تاثیرات احتمالی سد کوهرنگ 3 روی چشمه‌ها، قنوات و آب‌های سطحی اجرا شود.

سلیمانی خواهان تسریع در روند اجرایی سد خرسان 3 و احداث سد و نیروگاه برقابی بر اساس نیاز ملی شد و خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست در گذشته ایراداتی در خصوص اجرای این پروژه گرفته بود که به زودی این ایرادات برطرف می‌شوند.

وی با تاکید بر انجام همه اقدامات در حوزه آب استان براساس قانون و مسیر کارشناسی تصریح کرد: تعیین تکلیف پروژه‌های آبی نیمه تمام استان مانند سد خرسان 3 و بهشت‌آباد باید براساس اصول علمی، کارشناسی و قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما