شناسهٔ خبر: 16811080 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

احتمال کاهش همکاری‌های اطلاعاتی اتاوا-واشینگتن در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ

یک مقام اطلاعاتی کانادا اعلام کرد سازمان‌های جاسوسی این کشور ممکن است در همکاری با آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، تجدید نظر کنند.

صاحب‌خبر -
احتمال کاهش همکاری‌های اطلاعاتی اتاوا-واشینگتن در دوران ریاست‌جمهوری ترامپبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از رویترز، یک مقام ناظر بر فعالیت های جاسوسی این کشور اعلام کرد به علت دیدگاه های «دونالد ترامپ»، نامزد پیروز در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اتاوا ممکن است مجبور شود در نحوه ارائه اطلاعات به آمریکا تجدیدنظر کند.

براساس این گزارش، «مایکل دوست» مدیر اجرایی «کمیته بازنگری اطلاعات امنیتی» کانادا، در این باره گفت با توجه به دیدگاه های ترامپ درباره شکنجه، این کشور ممکن است در چگونگی تامین اطلاعات به آمریکا بازنگری کند.

کانادا یکی از کشورهای عضو شبکه به اشتراک گذاری اطلاعات موسوم به «پنج چشم» است. دیگر کشورهای عضو این شبکه شامل آمریکا، انگلیس، استرالیا و نیوزیلند هستند.

مایک دوست با اعلام این مطلب، افزود :کانادا نمی خواهد اطلاعاتی را در اختیار داشته باشد که از شکنجه به دست آمده است.

وی گفت: آن‌ها (آمریکایی ها) ممکن است دولت جدیدی داشته باشند که تصور می کند شکنجه، اقدامی خوب است. این دوره، یک دوره جالب و چالش برانگیز خواهد بود و ما باید در این باره بیاندیشیم که چه عاملی، ما را به عنوان تبعه کانادا تعریف می کند.»

ترامپ در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود در آمریکا اعلام کرد این کشور در هنگام بازجویی از مظنونین تروریستی، باید از فنون بازجویی خشن از جمله ایجاد احساس خفگی در افراد استفاده کند.


انتهای پیام/

نظر شما