شناسهٔ خبر: 16811060 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر ورزشی از استان کردستان

سنندج- ایرنا- پیروزی سامان عزیزی کشتی گیر سنندجی بر ورزشکاری از کشور لهستان در رقابت های جام باشگاه های جهان، پیروزی تیم فوتبال آبیدر سنندج در مقابل شاهین مهر تهران و کسب یک بُرد و یک باخت توسط کاراته کاهای کردستانی در رقابت های لیگ کاراته دختران، از جمله خبرهای ورزشی استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، کشتی گیران ایران برای حضور در رقابت های جام باشگاه های جهان روز سه شنبه 16 آذر عازم مجارستان شدند.
سامان عزیزی کشتی گیر سنندجی وزن 85 کیلوگرم کشورمان روز پنجشنبه 18 آذر در دیدار نخست خود با ورزشکاری از تیم باشگاه المپیک لهستان روبرو شد و توانست پیوتر پرزیپیورکا لهستانی را با نتیجه سه بر یک شکست دهد.
این کشتی گیر سنندجی در قالب تیم سینا صنعت ایذه در رقابت های جام باشگاه های جهان به مصاف حریفان خود می رود.
این مسابقات در چهار گروه چهار تیمی برگزار می شود و تیم های بیمه رازی و سینا صنعت ایذه نمایندگان ایران در رقابت ها هستند.
تیم سینا صنعت ایذه یکی از 2 نماینده کشورمان در این رقابت ها در اولین دیدار خود در گروه C مقابل تیم برکوت قرقیزستان با نتیجه هشت بر صفر به پیروزی رسید.
این تیم دومین دیدار خود را نیز با برتری هفت بر یک مقابل باشگاه المپیک لهستان به پایان رساند.
تیم بیمه رازی دیگر نماینده ایران در این مسابقات که در اولین دیدار خود در گروه D مقابل تیم گردنو یونیورسیتی بلاروس با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسیده بود در دومین دیدار خود نیز تیم شهر زاگرب کرواسی را با نتیجه هشت بر صفر شکست داد.
بر اساس مقررات این رقابت ها، تیم های برتر گروه های A و D و تیم های برتر گروه های C و D برای حضور در رقابت های فینال با یکدیگر مسابقه می دهند و تیم های برنده به دیدار فینال و تیم های بازنده نیز راهی دیدار رده بندی می شوند.
سومین دوره رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان روزهای 18 و 19 آذر در شهر بوداپست مجارستان برگزار می شود.

** آبیدر سنندج در خانه با 2 گل حریف خود را از پیش رو برداشت
در هفته دهم رقابت های فوتبال لیگ دسته سوم باشگاه های کشور، روز پنجشنبه 18 آذر در گروه C این مسابقات آبیدر سنندج با نتیجه 2 بر صفر مهمان خود تیم شاهین مهر تهران را از پیش رو برداشت.
نوید فلاحی و محمود خالدیان در در این مسابقه گل های تیم آبیدر سنندج را به ثمر رساندند.
رقابت های فوتبال لیگ دسته سوم باشگاه های کشور با حضور 65 تیم برگزار می شود و بازی ها را در پنج گروه 13 تیمی برگزار خواهد شد.
تیم آبیدر سنندج در گروه C این مسابقات قرار دارد و با تیم های آلومنیوم آبسگون، عقاب تبریز، پاراگ تهران، رستگار دندی زنجان، افرا درب تبریز(خلخال)، شاهین مهر تهران، کاویان نقده، ماهان تندیس تهران، شهید باقری اسلام آباد، بهره برداری مترو تهران، فجر دهلران و مهرگان دره شهر ایلام همگروه است.
آبیدر سنندج در هفته یازدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته سوم باشگاه های کشور مهمان تیم ماهان تندیس تهران خواهد بود.

** یک بُرد و یک باخت حاصل تلاش کاراته کاهای کردستانی
مرحله نهایی دور رفت رقابت های لیگ کاراته آینده سازان دختران کشور روز پنجشنبه 18 آذر در تهران پیگیری شد و تیم هیأت کاراته کردستان توانست در مصاف با اردکان یزد و شهرداری سمنان به یک بُرد و یک باخت دست پیدا کند.
در این رقابت ها 13 تیم حضور دارند و در 2 گروه هفت و 6 تیمی در بخش های کاتای تیمی، انفرادی و کومیته به رقابت خواهند پرداخت.
گروه اول، تیم های ایثار قم، هیأت کاراته کردستان، اردکان، آریا، نیک نژاد البرز، شهرداری سمنان و خراسان رضوی به مصاف هم می روند و در گروه دوم رقابت ها، هیأت گیلان، صمدی مازندران، چالاکی گیلان، شهرداری اراک، هیأت کاراته اصفهان و کاسترول مازندران با هم دیدار می کنند.
در مرحله نهایی این رقابت ها، تیم هیأت کاراته استان کردستان دیدارهای خود را مقابل تیم های شهرداری سمنان و اردکان یزد برگزار کرد.
کاراته کاهای دختر کردستانی در بخش کومیته تیمی و کاتای تیمی و انفرادی در مصاف با تیم اردکان یزد به پیروزی دست یافتند و در مقابل شهرداری سمنان شکست را پذبرا شدند.
در بخش کومیته تیمی تینا چیلکه، صبا حسینی، گل افروز قهرمانی، الهه خرم راد، هدیه مستوفی، کیژان طالبان، کاتای تیمی ژینو خالدی، عهدیه بالیده، نیان بالیده و در کاتای انفرادی میدیا محمدی، کاراته کاهای کردستانی هستند که در این مسابقات در ترکیب تیم هیأت استان به مصاف حریفان رفتند.
نگار حسینی و سهیلا چراغی به عنوان مربی، تیم هیأت کاراته کردستان را در این مسابقات هدایت می کنند.

** سید صلاح الدین نقشبندی از کردستان سرپرست کمیته راهبردی و برنامه ریزی فدراسیون گلف شد
با حکم کیکاوس سعیدی رئیس فدراسیون گلف، سید صلاح الدین نقشبندی از کردستان به عنوان سرپرست کمیته راهبردی و برنامه ریزی این فدراسیون منصوب شد.
نقشبندی اهل شهرستان سنندج است و دارای مدرک دکترای مدیریت تربیت بدنی و علوم ورزشی است.
وی مسئول کمیته پژوهش فدراسیون اسکواش غرب آسیا، دبیر و سرپرستی سابق هیات اسکواش استان کردستان را نیز در کارنامه خود دارد.
او در حال حاضر عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات تهران و مدرس مقطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه های بندرعباس، تهران مرکز، تهران شمال را بر عهده دارد.
7355/3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

نظر شما