شناسهٔ خبر: 16811031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

رئیس پلیس راه استان اصفهان:

خط قرمز پلیس برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی است

اصفهان_ رئیس پلیس راه استان اصفهان از اجرای طرح زمستانه پلیس خبر داد و گفت: هدف پلیس از اجرای این طرح کاهش وقوع تصادفات و تلفات جاده ای در فصل زمستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ حسین پورقیصری در حاشیه برگزاری مراسم طرح زمستانه پلیس راه  گفت: هدف از اجرای طرح زمستانی پلیس که با همکاری دیگر ادارات مانند اورژانس ،هلال احمر و... برگزار می شود کاهش تصادفات جاده ای و افزایش کمک به رانندگان و مسافران در شرایط بحران می باشد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۹ نقطه برف گیر و صعب العبور می باشد، ادامه داد: این طرح با حضور ۱۱۷ اکیپ خودرویی و با تمام توان در کلیه محورهای استان اصفهان اجرا می شود.

رییس پلیس راه استان اصفهان اظهار داشت: خط قرمز پلیس برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و زنجیر چرخ می باشد که پلیس هرگز اجازه تردد به آنها نخواهد داد.

سرهنگ پورقیصری از نجات دادن تعداد ۳۸۰ نفر از مسافرانی که سال گذشته در جاد های برف گیر استان گیر کرده بودند توسط ماموران پلیس خبر داد و گفت : ماموران پلیس شبانه روز آماده خدمت رسانی به مسافران و رانندگان می باشند.

وی به کاهش ۹ درصدی حوادث جاده ای در زمستان سال گذشته اشاره کرد و افزود: در صورتی که رانندگان در فصل زمستان نکات ایمنی را رعایت و با پلیس همکاری داشته باشند، امسال نیز شاهد کاهش چشمگیر وقوع حوادث جاده ای می باشیم.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در پایان به وجود چندین گردنه و نقاط برف گیر در استان اصفهان مانند گردنه قرقچی ، گردنه رخ ، پل نوغان، محور«داران –عسگران» ، محور«بوئین میاندشت ، داران» و گردنه ملا احمد اشاره کرد و از رانندگان خواست خودروی خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند ، از سالم بودن بخاری و برف پاکن ها مطمئن شوند، از عجله و شتاب بپرهیزیند، در جاده ای برفی و لغزنده از ترمز زدن ناگهانی به شدت بپرهیزند و اگر شاهد وقوع حادثه ناگوار بودند پلیس و اورژانس را باخبر کنند.

نظر شما