شناسهٔ خبر: 16810934 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری ویژه برنامه عید بیعت در منطقه 15

کانون خبرنگاران نبأ: عید بیعت منتظران ظهور با فرارسیدن نهم ربیع الاول و همزمان با آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در محله قیام دشت منطقه 15 برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ رضا دوستعلی، رئیس فرهنگسرای خاوران در ارتباط با جزئیات برگزاری برنامه عید بزرگ بیعت گفت: یوم‌الله نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) و روز تجدید میثاق با آن امام همام و آخرین ذخیره الهی است، شایسته است عاشقان و منتظران در هر کجا هستند در این روز به صورت ویژه توجه به امام زمان(عج) کنند، چرا که نهم ربیع‌الاول، در امتداد غدیر است و باید در این روز با امام زمان(عج) خود، تجدید پیمان کرده و بر مفاد عهد و میثاق خود مروری دوباره داشته و به بازشناسی آن بپردازیم، طبق روایت امام صادق(ع) که فرمودند: همانا، عهد در نزد خداوند، پذیرش ولایت امیرالمؤمنین(ع) و امامان بعد از اوست.
دوستعلی ضمن تاکید بر ترویج معارف مهدوی در این روز اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «اگر مهدویت نباشد معنایش این است که همه تلاش انبیاء، همه این دعوت‌ها، این بعثت‌ها، این زحمات طاقت فرسا، اینها همه‌اش بی‌فایده باشد» فرهنگسرای خاوارن اجرای جشنواره نهم ربیع الاول و برپایی غرفه‌های فرهنگی مهدویت را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: 9 غرفه فرهنگی از جمله غرفه‌های کارگاه های هنری، خوشنویسی، نقاشی، کودک، طب سنتی، نمایشگاه کتاب با موضوع مهدویت، قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، ختم قرآن برای ظهور حضرت حجت، عرضه محصولات فرهنگی و بازی‌های فکری در قالب برنامه‌های مهدویت در مصلی محله قیام دشت برپا خواهد شد.
وی در پایان اشاره کرد: جشن بزرگ عید بیعت روز جمعه 19 آذرماه از ساعت 11، همزمان با نماز جمعه در مصلی بزرگ محله قیام دشت منطقه 15 برگزار می‌شود.

نظر شما