شناسهٔ خبر: 16810686 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفت وگو با تسنیم:

مهلت یکساله وام گیرندگان برای اجرای طرح اشتغالی/حداکثر میزان تسهیلات برای یک طرح ۵میلیارد تومان است

R1012189/P1361

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه متقاضیان پس از دریافت تسهیلات یک سال فرصت برای اجرای طرح دارند گفت:مدت بازپرداخت این تسهیلات حداقل ۳ سال و حداکثر ۵ سال تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

 اصغر نورالله زاده در گفت وگو با خبرگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،با بیان جزئیات طرح جدید اشتغالی دولت ،حداکثر میزان پرداخت تسهیلات برای یک طرح  را 5میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:تسهیلات به صورت انفرادی نیست. بلکه به صورت پشتیبان پرداخت می شود.

نورالله زاده با تأکید بر اینکه تسهیلات خود اشتغالی دیگر به صورت انفرادی ارائه  نخواهد شد، افزود:تسهیلات به صورت پشتیبان به طرح‌ها ارائه خواهد شد. منظور از پشتیبان اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که مسئولیت حمایت از تعدادی از طرح های اشتغالزایی را در کل فرآیند تولید و ارایه خدمات، اعم از آموزش، تهیه و توزیع مواد اولیه و ابزار کار (حسب مورد) مشاوره، طراحی، نوآوری، بسته بندی، بازاریابی و فروش به عهده بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه  این تسهیلات به افراد پرداخت نمی‌شود بلکه به طرح‌های اشتغالزا و با کارمزد 4 درصد پرداخت خواهد شد گفت: متقاضیان از زمان دریافت تسهیلات یک سال فرصت دارند تا طرح خود را اجرا کنند. حداقل آورده متقاضیان برای تسهیلات کمتر از 100 میلیون تومان، باید 10 درصد از تسهیلات درخواستی باشد به عنوان مثال اگر فردی تقاضای دریافت 100 میلیون تومان برای طرحی داشته باشد باید حداقل 10 میلیون تومان آورده داشته باشد.

این مقام مسئول، حداقل آورده متقاضیان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی بیش از 100 میلیون تومان را 20 درصد از کل تسهیلات درخواستی عنوان کرد و گفت: افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند متقاضی این تسهیلات باشند، ضمن اینکه حتی چند فرد در یک روستا یا مناطق محروم می‌توانند با مشارکت یکدیگر نسبت به دریافت یک فقره تسهیلات اقدام کنند تا ضمن تقسیم حداقل آورده بین متقاضیان، اشتغال منطقه مورد نظر نیز با اشتغال افراد رونق بیشتری بگیرد.

نورالله زاده در پاسخ به اینکه مدت بازپرداخت این تسهیلات حداقل 3 سال و حداکثر 5 سال تعیین شده است اظهار امیدواری کرد تا پرداخت این تسهیلات از صندوق توسعه ملی در اشتغال روستاها، مناطق محروم، مناطق مرزی و عشایری تحرک ایجاد کند.

 انتهای پیام/

نظر شما