شناسهٔ خبر: 16810655 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قارچ های پوستی این علائم را دارند!

لکه های قهوه ای به صورت گرد با پوسته ریزی بر روی بدن نشانه قارچ های سطحی هستند که امروزه بیماری شایعی است.

صاحب‌خبر -
قارچ های پوستی این علائم را دارند!
نریمان شهبا متخصص پوست در گفتگو با  خبرنگار   کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: لکه های قهوه ای بر روی پوست بسته به شکل و حالت آن بیانگر علل و بیماری های گوناگونی است.

وی ادامه داد: لکه های قهوه ای به صورت گرد با پوسته ریزی بر روی بدن نشانه قارچ های سطحی هستند که امروزه بیماری شایعی است.

شهبا بیان کرد:  استعداد ژنتیکی از علل ایجاد قارچ های سطحی پوست هستند که نیاز به مداخله دارویی دارند و البته با توجه به تشخیص درمان های متفاوتی دارند.

این متخصص پوست اظهار داشت: قارچک یا قارچک های سطحی چند رنگ در افراد شاغل در محیط مرطوب، دارای تعریق بیش از حد  و مصرف کنندگان داروهایی که سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهد مثل کورتون ها  یا انتی بیوتیک های قوی بیشتر مشاهده می شود.

وی تصریح کرد: همچنین این لکه های قهوه ای گرد که به رنگ های مختلف و نارنجی روی پوست افراد ایجاد می شوند در صورت تشخیص پزشک احتیاج به درمان ضد قارچ دارند.

شهبا عنوان کرد: علل گوارشی مستقیما نمی توانند منجر به ایجاد لکه های پوستی شوند یعنی ارتباط لکه ها با موضوع گوارش غیر علمی است و  مشکلات گوارشی انعکاس مستقیم بر روی پوست ندارند.

این متخصص پوست یادآور شد: لکه های رنگی بر روی بدن باید معاینه و نمونه برداری شوند و با توجه به تشخیص و علت یابی آن درمان لازم انجام گیرد.

نظر شما