شناسهٔ خبر: 16635905 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

سرنوشت من و علي کريمي شبيه هم بود

قلم قرمز روي نام صمد نيکخواه بهرامي از تيم‌ملي خيلي‌ها را به شگفتي واداشت. ماجرا از يک جلسه 7 ساعته با حضور اعضاي کميته فني و شوراي سياست‌گذاري فدراسيون بسکتبال آغاز شد.

صاحب‌خبر -

باز هم در ايران بازي خواهم کرد و دينم را ادا مي‌کنم

 

صمد:براي نشان دادن قدرت مرا قرباني کردند!

قلم قرمز روي نام صمد نيکخواه بهرامي از تيم‌ملي خيلي‌ها را به شگفتي واداشت. ماجرا از يک جلسه 7 ساعته با حضور اعضاي کميته فني و شوراي سياست‌گذاري فدراسيون بسکتبال آغاز شد. آنها تصميم گرفتند روي نام ستاره‌هاي بسکتبال خط بکشند و از بازيکنان جوان بهره ببرند اما در عمل حامد حدادي و برخي ديگر از ملي‌پوشان قديمي در تيم ماندگار شدند تا پروژه حذف نيکخواه و کامراني کليد بخورد. صمد اين روزها در ليگ چين اتفاقات گذشته را به دست فراموشي سپرده است.صمد درباره حضور در ليگ چين مي گويد:

به هر حال هفته‌هاي اول است و تا بازي هفتم، هشتم طول مي‌کشد که تيم‌ها جا بيفتند و وضع تيم‌هاي خوب، متوسط و ضعيف مشخص شود. تيم ما هم خيلي وضع خوبي ندارد که چند علت دارد؛ اول اين‌که با تيم‌هاي خيلي خوب بازي کرديم و دوم اين‌که بازيکنان خارجي ما ازجمله من و مربي‌مان ‌سال اول حضورشان را تجربه مي‌کنند. اين تيم ‌سال گذشته در رتبه آخر قرار گرفته و بازيکنان چيني خوبي هم ندارد. تيم جواني داريم و مطمئن باشيد تلاش خودمان را خواهيم کرد.

او که در يکي از تورنمنت‌ها در ثانيه آخر توپ را وارد سبد حريف و هواداران را حسابي خوشحال کرددرباره آن بازي گفت:اين تورنمنت قبل از آغاز ليگ بود. تيم ما 2 امتياز عقب بود و طبق برنامه‌اي که مربي چيده بود توپ به دست من رسيد. من هم موفق شدم آن را وارد سبد کنم. بعد از آن، همه خيلي احساساتي شدند و من هم خيلي خوشحال بودم. از اين اتفاقات زياد رخ مي‌دهد و خيلي حساس است، چون اگر توپ را گل کني خيلي خوشحال مي‌شوي اما گل نکردن آن خيلي غم‌انگيز است.

صمد درباره سطح ليگ چين نيز گفت:CBA (ليگ بسکتبال چين) ليگ خوب و باکيفيتي است. درواقع خيلي با برنامه و منظم است. به خاطر سرمايه‌گذاري خوبي که کرده‌اند بازيکنان خوبي به اين ليگ آمده‌اند و همين موضوع باعث شده تماشاگران زيادي جذب و بيشتر ديده شوند. بسکتبال در چين نسبت به ايران جذاب‌تر است. در مجموع خيلي خوشحالم که حدادي و کامراني هم اين‌جا هستند و اميدوارم در آينده نمايندگان خوبي براي ايران باشيم.

او درباره رقم قرارداد بسکتبالي ها و واليباليست ها نيز گفت: من خيلي از قرارداد واليبالي‌ها خبر ندارم و هيچ‌وقت هم از بسکتبالي‌ها درباره رقم قراردادشان سوال نکرده‌ام ولي فکر مي‌کنم هرکسي هر مقداري که مي‌گيرد حقش است و حتي بايد بالاتر بگيرد. ورزش حرفه‌اي خيلي سخت است چون بدن را نابود مي‌کند و ورزشکاران بايد به فکر آينده‌شان باشند. ضمن اين‌که ورزشکاران از تفريحات جواني‌شان هم گذشته‌اند و مدام درحال تمرين هستند، بنابراين هر قدر قرارداد بالاتري ببندند برايشان بهتر است.

کاپيتان سابق تيم ملي درباره حذفش از تيم ملي بسکتبال گفت: ترجيح مي‌دهم اصلا درباره تيم‌ملي صحبت نکنم چون يک حرفي به ما زدند ولي کار ديگري کردند. آن چيزي که مي‌گويند واقعيت نيست ولي من دوست ندارم خيلي از مسائل را باز کنم و ترجيح مي‌دهم صبر کنم تا خيلي مسائل روشن شود. به علت اتفاقاتي که افتاد من هر چيزي بگويم، فکر مي‌کنند نظر من واقع‌گرايانه نيست و به‌خاطر اختلافات است. نظر من را جامعه بسکتبال مي‌دانند و هرکسي با اتفاقات ورزش ايران سر و کار داشته باشد، مي‌داند که مشکل از کجاست. اميدوارم با حضور وزير جديد ورزش اين مسائل پيگيري شود چون گودرزي به خاطر مشکلاتي که داشت خيلي دقيق پيگير مسائل و مشکلات فدراسيون‌ها نبود. اگر سلطاني‌فر اتفاقات فدراسيون‌ها را بررسي کند خيلي مسائل مشخص مي‌شود. درباره بائرمن هم اين را بگويم که عملکرد هر مربي با تعداد تورنمنت‌ها و جام‌هايي که آورده بررسي مي‌شود و شما مي‌توانيد با بررسي عملکرد هر مربي سطح کيفي او را بدانيد. من شخصا دوست دارم با بهترين مربي، بهترين نتايج براي بسکتبال ما رقم بخورد چون هرچه سطح بسکتبال ما بالاتر برود من هم به‌عنوان عضو جامعه بسکتبال بالاتر مي‌روم. ما نياز به آدم‌هاي بزرگي داريم تا اين اتفاق رخ بدهد.

صمد درباره اينکه برخي او را با علي کريمي مقايسه مي‌کنند گفت:من قصد ندارم خودم را با علي کريمي مقايسه کنم، او اسطوره فوتبال کشور است اما حقيقتش را بخواهيد کاملا با اين موضوع موافقم چون وقتي مشکلي پيش مي‌آيد قطعا از طرف بازيکن نيست. براي اين حرف هم چند دليل دارم. من به‌عنوان يک بسکتباليست از 17 تا 33 سالگي بازيکن تيم‌ملي بزرگسالان بودم و از 23 سالگي هم کاپيتان شدم. در طي 10‌سال اخير با 8 سرمربي و 10 ، 15 مربي در باشگاه‌ها کار کرده‌ام و با هيچ‌کدام به مشکل بر نخوردم. اين نشان مي‌دهد من بازيکن مشکل‌سازي نبودم. همه مي‌دانند که من تلاش کردم بهترين شرايط را براي بازيکنان فراهم کنم تا مربيان راحت‌تر باشند و نتيجه بهتري بگيرند ولي به نظرم گاهي مربيان براي اين‌که قدرت‌شان را به بازيکنان جوان نشان بدهند، مجبورند برخي را قرباني کنند و چه کسي بهتر از اين‌که بزرگترها قرباني شوند؟ اين اتفاقات فقط در ايران رخ مي‌دهد و در همه جاي دنيا با احترام بيشتري با بزرگترهاي تيمشان برخورد مي‌شود. من علت اتفاقاتي که براي کريمي رخ داد را نمي‌دانم ولي اميدوارم هرچه صلاح باشد رخ بدهد. اين اتفاقات براي من خيلي هم بد نبود و توانستم براي اولين‌بار تابستان خوبي داشته باشم و تمريناتم را به خوبي پشت سر بگذارم. آينده همه چيز را مشخص خواهد کرد.

او درباره بازگشتش به تيم‌ملي نيز گفت: راستش خيلي دوست ندارم درباره مسائل و مشکلات تيم‌ملي صحبت کنم و وارد حاشيه شوم. فقط از خدا مي‌خواهم همه ما عاقبت به خير شويم. من باز هم در ايران بازي خواهم کرد و دينم را ادا مي‌کنم. اميدوارم در هر سمت و پستي که صلاح بدانند به بسکتبال ايران خدمت کنم.

 

نظر شما