شناسهٔ خبر: 16627081 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با سالروز رحلت پیامبر مهربانی

تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله در روستای باباگرگر قروه برگزار شد

سنندج-ایرنا- همزمان با فرارسیدن 28 صفر سالروز رحلت پیامبر مهربانی و رستگاری حضرت محمد(ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن(ع) تجمع بزرگ 'لبیک یا رسول‌الله(ص)' با آوای لبیک یا رسول الله در جوار حرم امام زاده سید جلال الدین (ع) در روستای باباگرگر از توابع شهرستان قروه طنین انداز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه روز دوشنبه در این مراسم معنوی گفت: این برنامه هر ساله در زمان رحلت پیامبر(ص) با اراده خاص مردم منطقه و مشتاقان اهل بیت(ع)از راه دور و نزدیک در جوار امامزاده از قبیل سخنرانی، مداحی، سینه زنی، اطعام عزاداران رسول الله و نماز جماعت برگزار می شود.
حجت الاسلام عباس ایزدی افزود:حضرت رسول(ص) به عنوان خاتم‌الانبیاء، تکمیل کننده همه ادیان الهی است.
به گفته وی انسان به تنهایی نمی‌تواند در این دنیا مسیر صحیح رستگاری را بیابد به همین منظور پیامبران نازل شدند تا زمینه رشد معنوی انسان را موجب شوند.
حجت الاسلام ایزدی افزود: واسطه هدایت معنوی انسان نبوت است که تکمیل کننده نبوت شخصیت والایی همچون پیامبر اکرم(ص) است که خداوند وی را ختم نبوت و پیامبری قرار داد و حجت خود را کامل کرد.
وی گفت:با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه امامزادگان به قطب های فرهنگی برنامه های زیادی در این راستا انجام می شود.
امام جمعه دلبران نیز در این مراسم معنوی گفت: اخلاق شایسته و امانتداری بی‌نظیر از برجسته‌ترین ویژگی رسول گرامی اسلام است که با آراسته شدن به بهترین فضیلت‌ها برای امت اسلامی بهترین الگوی بی‌نظیر است که در تاریخ بشریت می‌تواند این الگو ویژگی و برجستگی، نقطه عظمت و شکوه امت اسلامی باشد.
حجت الاسلام محمدرضا عبادی افزود: در آیات و روایات الهی به قرائت زیارت پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) تاکید شده است و برخی با شبهه افکنی ها پس از حوادث اربعین حسینی و برخورد قطارهای مسافربری مشهد به دنبال دورساختن مردم از اماکن مذهبی هستند.
به گفته وی ایجاد شبهه هایی در این رابطه یکی از برنامه های دشمنان اسلام و انقلاب است که برای تفرقه افکنی بین مسلمانان صورت می گیرد.
حجت الاسلام عبادی افزود: امروز دشمنان اسلام با ایجاد گروهک هایی همچون داعش و النصره به دنبال ضربه زدن به مسلمانان هستند.
وی در ادامه اضافه کرد: دشمنان ما و در راس آنان امریکای جنایتکار با پشتیبانی های رژیم منحوس آل سعود با ایجاد چنین گروهک هایی نا امنی را در منطقه ترویج می دهند.
در ادامه این مراسم عزاداران در اجتماع بزرگ لبیک یا رسول الله با عزاداری و سینه زنی، حزن و اندوه خود را در دهه پایانی ماه صفر نشان دادند.
پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) در 28 صفر سال 11 هجری قمری در مدینه رحلت کرد و امام حسن مجتبی(ع) نیز در چنین روزی در سال 50 هجری قمری در سن 47 سالی به شهادت رسید.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/1903
**خبرنگار:سارا صالحی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی

نظر شما