شناسهٔ خبر: 16529608 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

هفته یازهم لیگ برتر فوتبال

پرسپولیسِ دست شکسته به دنبال حفظ صدرنشینی!/ جدال آبی‌ها در آزادی به یاد بازی جنجالی

خبرگزاری میزان- لیگ برتر فوتبال فردا (پنج‌شنبه) و روز جمعه با برگزاری 8 دیدار وارد هفته یازدهم می‌شود و پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی به مصاف پیکان می‌رود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال فردا (پنجشنبه) و روز جمعه با برگزاری 8 دیدار پیگیری می‌شود. در مهم‌ترین دیدارهای این هفته، پرسپولیسِ صدرنشین میهمان پیکان است و استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف گسترش فولاد می‌رود.

پنج‌شنبه 4 آذر 95

ساعت 15، ورزشگاه تختی تهران
نفت تهران - سایپا/ «شهریار» در تعقیب پرسپولیس

تیم فوتبال نفت تهران را می‌توان یکی از موفق‌ترین تیم‌های فصل جاری دانست. شاگردان علی دایی در رتبه سوم لیگ برتر قرار دارند و از سوی دیگر به جمع 8 تیم پایانی جام حذفی صعود کرده‌اند. روز گذشته احمدرضا عابدزاده، کاپیتان پیشین پرسپولیس و تیم ملی در تمرین نفت حضور پیدا کرد و ملاقاتی با مربی و بازیکنان این داشت. از سوی دیگر سایپا با وجود صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی، حال و روز خوبی در لیگ برتر ندارد. شاگردان حسین فرکی 7 هفته است که طعم پیروزی را در لیگ نچشیده‌اند و برای فرار از منطقه خطر در جدول به 3 امتیاز این دیدار خارج از خانه نیاز دارند. فرکی دو فصل هدایت نفت تهران را بر عهده داشت و حالا باید مقابل شاگردان سابق خود قرار بگیرد.

ساعت 15:15، ورزشگاه شهدای شهر قدس
پیکان - پرسپولیس/ پرسپولیسِ دست شکسته به دنبال حفظ صدرنشینی!

پرسپولیس در هفته یازدهم لیگ برتر برای حفظ صدرنشینی باید در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف پیکان برود. شاگردان برانکو پس از برگزاری اردویی پر حرف و حدیث در امارات، خود را برای دیدار روز پنج‌شنبه آماده می‌کنند اما سرمربی سرخ‌پوشان کار سختی مقابل پیکان خواهد داشت. علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه و محسن مسلمان در مصدومیت‌هایی مشابه با آسیب‌دیدگی از ناحیه دست مواجه شده‌اند و حضورشان در این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از سوی دیگر مجید جلالی هیچ بازیکن مصدوم و محرومی ندارد. پیکان که شروع کابوس‌واری در لیگ شانزدهم داشت، حالا به رتبه چهارم جدول رسیده و خود را در قامت یک مدعی معرفی کرده است.

ساعت 16:30، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
سپاهان - فولاد خوزستان/ فولاد سومین غول را هم متوقف می‌کند؟

پر افتخارترین تیم لیگ برتر در لیگ برتر شانزدهم در حد و اندازه‌های مدعی جدی قهرمانی عمل نکرده و در حال حاضر در رتبه ششم جدول ایستاده است. شاگردان عبدالله ویسی، روندی سینوسی را طی کرده‌اند و 4 پیروزی و 4 شکست در 10 بازی داشته‌اند. حریف این تیم فولاد خوزستان است که روزهای سخت ابتدای فصل را پشت سر گذاشته و خود را تا رتبه نهم جدول بالا کشیده است. شاگردان نعیم سعداوی در دو هفته گذشته لیگ برتر، تیم‌های مدعی تراکتورسازی و استقلال را متوقف کرده‌اند و امیدوار هستند از سد سپاهان هم به سلامت عبور کنند.

ساعت 17:45، ورزشگاه غدیر اهواز
استقلال خوزستان - سیاه‌جامگان/ تقابل بحران‌زده‌ها در اهواز

مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر همچنان با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کند و هر روز خبری جدید مبنی بر تحریم تمرین یا جدایی یک بازیکن از اردوی این تیم به گوش می‌رسد. شاگردان سید سیروس پورموسی در حال حاضر در رتبه دهم جدول قرار دارند و بعید به نظر می‌رسد در صورت عدم حل مشکلات مالی بتوانند با همین بازیکنان نیم‌فصل دوم را آغاز کنند. از سوی دیگر سیاه‌جامگان هم حال و روز بهتری نسبت به استقلال خوزستان ندارد. سیاه‌جامگان در حال حاضر سرمربی ندارد و خداداد عزیزی، مدیر فنی و رئیس سازمان فوتبال این باشگاه، هدایت تیم را هم بر عهده دارد. عزیزی اعلام کرده بود در صورت عدم شارژ مالی شاگردانش تا قبل از این دیدار، سمت خود را رها می‌کند اما مدیران باشگاه سیاه‌جامگان موفق شده‌اند فعلاً او را به ماندن متقاعد کنند. باید دید تقابل دو تیم بحران‌زده لیگ برتر چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

جمعه 5 آذر 95

ساعت 14:30، ورزشگاه ثامن مشهد
پدیده - ماشین‌سازی/ نیمکت لرزان «رسول پاشا»

پدیده پس از 8 هفته موفق شد در لیگ برتر پیروز شود و با روحیه‌ای مناسب به تعطیلات برود. شاگردان رضا مهاجری که حالا رضا حقیقی، ستاره پیشین پرسپولیس و تیم ملی را پس از حدود یک سال دوری به ترکیب خود اضافه کرده‌اند در هفته یازدهم لیگ برتر میزبان قعرنشین جدول رده‌بندی هستند. شاگردان رسول خطیبی از هفته اول دیگر رنگ پیروزی را ندیده‌اند و جدی‌ترین گزینه سقوط به لیگ آزادگان محسوب می‌شوند. البته سبزپوشان تبریزی 3 بازیکن تأثیرگذار خود یعنی سامان نریمان‌جهان، پیام صادقیان و حبیب گردانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. شکست در این بازی شاید به منزله خداحافظی خطیبی با نیمکت ماشین‌سازی باشد.

ساعت 14:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
تراکتورسازی - صبا/ «ژنرال» با لشکر نصفه و نیمه مقابل صبای فانوس به دست

تراکتورسازی نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس در صدر جدول و یکی از دو تیم بدون شکست لیگ برتر شانزدهم است. شاگردان امیر قلعه‌نویی برای اولین بار در فصل جاری می‌توانند در ورزشگاه یادگار امام (ره) از حریفان خود پذیرایی کنند. این ورزشگاه پیش از آغاز فصل زیر کِشت رفته بود و به همین دلیل تراکتورسازی در ورزشگاه کوچک ختصاصی خود دیدارهای خانگی‌اش را برگزار می‌کرد. سعید آقایی، محسن بنگر و سینا عشوری مصدومان تراکتورسازی هستند که نمی‌توانند تیم خود را در دیدار مقابل صبا همراهی کنند. «ژنرال» در هفته یازدهم باید تیم تحت هدایت صمد مرفاوی را از پیش رو بردارد. صبا عملکرد بسیار ضعیفی در لیگ برتر داشته و با کسب تنها یک پیروزی و 9 امتیاز در رتبه ماقبل پایانی جدول ایستاده است. بازیکنان صبا که شکست تلخی را مقابل استقلال تجربه کردند و از جام حذفی کنار رفتند، برای بهبود شرایط خود در جدول رده‌بندی به 3 امتیاز این دیدار خارج از خانه نیاز دارند.

ساعت 16:15، ورزشگاه تختی آبادان
صنعت نفت آبادان - ذوب‌آهن/ «نادر» بار دیگر اوج می‌گیرد؟

صنعت نفت آبادان پس از شروع فوق‌العاده در فصل جدید لیگ برتر، روندی نزولی را در پیش گرفت و 4 هفته بدون پیروزی را پشت سر گذاشت. شاگردان نادر دست‌نشان سپس با پیروزی مقابل ماشین‌سازی اوج گرفتند اما مقابل پرسپولیس شکست خوردند و به رتبه هفتم جدول بسنده کردند. صنعت نفت این هفته ذوب‌آهن را پیش رو دارد که با مجتبی حسینی، روزهای خوبی را سپری می‌کند. ذوبی‌ها به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی هم صعود کرده‌اند و امیدوارند به سومین قهرمانی پیاپی در این رقابت‌ها برسند و البته نیم‌نگاهی هم به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از طریق لیگ برتر دارند.

ساعت 16:20، ورزشگاه تختی آبادان
استقلال - گسترش فولاد/ جدال آبی‌ها در آزادی به یاد بازی جنجالی

موتور استقلالِ منصوریان پس از روزهای کابوس‌وار ابتدایی فصل و طلسم 6 هفته‌ای، از دیدار مقابل ذوب‌آهن روشن شد. آبی‌پوشان از 4 دیدار اخیر خود در لیگ برتر 10 امتیاز کسب کرده‌اند و پس از پیروزی در یک دیدار پر حرف و حدیث مقابل صبا در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی به جمع 8 تیم برتر این رقابت‌ها صعود کرده‌اند. خبر خوب برای استقلالی‌ها بازگشت کاوه رضایی و بختیار رحمانی به تمرینات این تیم است اما خسرو حیدری و وریا غفوری همچنان مصدوم هستند و احتمالاً بهنام برزای باز هم در پست دفاع راست بازی خواهد کرد. دیدار برگشت دو تیم در فصل گذشته با اتفاقات و حاشیه‌های زیادی همراه بود. محمد ابراهیمی یک ضربه پنالتی را از دست داد و محمد نصرتی پس از درگیری با سید مهدی رحمتی در روزی که فرهاد مجیدی هم در ورزشگاه حضور داشت، از زمین اخراج شد. البته آن روز پرویز مظلومی روی نیمکت استقلال حضور داشت و در این بازی منصوریان هدایت آبی‌پوشان را بر عهده دارد. آبی‌پوشان در صورت پیروزی و با کمی خوش‌شانسی می‌توانند تا رتبه سوم جدول بالا بروند.

انتهای پیام/

نظر شما