شناسهٔ خبر: 16468442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ترامپ، اشک عربستان را درآورد!

اظهارات رییس جمهوری جدید آمریکا درباره منع واردات نفت از عربستان، باعث ایجاد اصطکاک میان بزرگترین کشور صادر کننده نفت با دونالد ترامپ شد که هنوز رسما مسئولیت خود را به عهده نگرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از العالم، مجله آمریکایی "فوربس" در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود متعهد شده بود کشورش را در زمینه تامین انرژی از کشورهایی که آنها را دشمنان و باندهای نفتی خواند، بی نیاز کند؛ به گونه ای که امریکا به طور کامل در زمینه انرژی به استقلال برساند.

با این وجود، خالد الفالح وزیر نفت عربستان که ریاست شرکت آرامکو را به عهده دارد، در یک گفتگوی مطبوعاتی اظهار داشت: با ریاست جمهوری ترامپ مزایا و بهره و سود حاصل از واردات نفت سعودی را خواهیم دید و بر این باورم که صنعت نفت با همکاری و مشاوره با ترامپ به پیشرفت خواهد رسید.

وی افزود: امریکا سردمدار بازارهای آزاد است و به تلاش خود ادامه می دهد تا بخش بسیار مهمی از صنعت جهانی باشد؛ این امر به معنای ضرورت تعامل با کالای جایگزینی مانند نفت خام است.

به نوشته مجله فوربس، به رغم آنکه امریکا خود سومین کشور تولید کننده نفت خام جهان به شمار می آید؛ اما همچنان به طور گسترده به واردات نفت از عربستان اتکا می کند.

این مجله آمریکایی با اشاره به کاهش قیمت نفت از 115 دلار در هر بشکه به 40 دلار در تابستان 2015 ، تاکید کرد که عربستان خود طی دو سال از کاهش قیمت در بازارهای نفت خسارت دید و همین سبب شد تا با کسری بودجه به میزان 98 میلیارد دلار در سال گذشته مواجه شود و انتظار می رود که سال جاری نیز با کسری بودجه به مقدار 87 میلیارد دلار روبرو شود.

نظر شما