شناسهٔ خبر: 16465412 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران با هدف تشویق خانواده ها و جوانان به کتابخوانی کتابگردی کرد

تهران - ایرنا - کتابگردی عضو شورای شهر تهران همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه کتابگردی با هدف تشویق خانواده ها و جوانان به خرید و خواندن کتاب انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد مسجد جامعی روز پنجشنبه به همراه جمعی از خبرنگاران، ناشران، عکاسان خبری و مدیران شهری با حضور در کتابفروشی های خیابان انقلاب اسلامی، خیابان ناصر خسرو و بازار تهران شهروندان را به کتابخوانی و خرید کتاب تشویق کردند.
برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مهرشاد کاظمی رئیس اداره ارشاد شهر تهران، لوئیز چکنواریان استاد موسیقی و مدیران انتشارات مختلف تهران از جمله حاضران این بازدید بودند.
نشر چشمه، ثالث، اساطیر، توس، هنوز و گویا از جمله انتشاراتی بود که مورد بازدید مسئولان و علاقمندان قرار گرفت.
مسجد جامعی در این برنامه بر نقش مشارکتی همه نهادها و دستگاه ها برای رونق کتاب و کتابخوانی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه تولید کتاب در حال حاضر وضعیت مناسبی قرار دارد، افزود: باید به سمت توزیع کتاب و دسترسی آسان شهروندان به کتاب حرکت کنیم.
وی خاطر نشان کرد: نحوه دسترسی به کتاب در حال حاضر مشکلاتی دارد و باید با هماهنگی و همراهی نهادها این مشکل رفع شود.
مسجد جامعی با اشاره به وجود برخی دکه های فروش کتاب در سطح شهر گفت: با برنامه ریزی میتوان این قبیل کتابفروشی ها را رونق داده و به آسان شدن دسترسی به کتاب کمک کرد.
عضو شورای شهر تهران افزود: هماهنگی و مشارکت بین مدیریت شهری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه ها، تعاونی ها و تمام نهادها می تواند در این کار مشارکت کنند.
وی گفت: در چهارمین دوره شورای شهر طرح هایی برای ایجاد خانه های کتاب در سطح شهر تصویب و تسهیلاتی برای دسترسی بیشتر کتاب فراهم شد.
خبرنگار:معصومه آقاامینی**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهران/7244/ 6139

انتهای پیام /*

نظر شما