شناسهٔ خبر: 16433569 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

2400 پروژه به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ارائه شد

کرمان - ایرنا - رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2 هزار و 400 پروژه تحقیقاتی به این مرکز ارایه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا نصرت الله ضرغام عصر سه شنبه در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه های شهرستان رفسنجان در محل دانشگاه ولیعصر (عج) افزود: سال گذشته نیز حدود یکهزار و 600 پروژه تحقیقاتی دریافت کردیم در حالی که امسال تاکنون بالغ بر 2 هزار و 400 پروژه دریافت کرده ایم و این نشان دهنده رشد 1.5 برابری پروژه های علمی است.
وی گفت: امید می رود تا پایان سال جاری ارائه پروژه ها بیشتر هم بشود.
وی تصریح کرد: هر پژوهشگری در چارچوب اولویت های تحقیقاتی کشور در هر رشته ای هر پروژه ای را ارائه دهد، در اولویت قرار می گیرد و این پروژه ها در کارگروه تخصصی ما اگر مورد تایید واقع شد منابع لازم را در اختیارش قرار می دهیم.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: ما برای اینکه کاری را انجام دهیم سعی می کنیم از تجاربی که در کشور و خارج از کشور وجود دارد، بهره گیریم.
وی بیان کرد: پروژه ای را حمایت می کنیم که در مرزهای دانش یا برای جامعه مفید باشد.
ضرغام افزود: سال 82 اساسنامه بنیاد نخبگان و بنیاد ملی علم ایران را تدوین کردیم و هر دو را به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رساندیم.
وی هدف از تشکیل بنیاد ملی نخبگان را شناسایی استعدادهای نخبگان، هدایت و شکوفایی آنان و ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: پنج میلیون دانشجو در کشور ایران وجود دارد و بین 30 تا 40 میلیون نفر جوان وجود دارد که جزو جوان ترین کشورهای دنیا هستیم.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با بیان اینکه تراز مالی ایده پردازی در دنیا 21 هزار میلیارد تومان است بیان کرد: کشور آمریکا استعدادهای برتر را جذب می کند و این سیاست را از جنگ جهانی دوم شروع کرده است و می توان گفت 49 درصد دانشجویان این کشور غیر آمریکایی و 47 درصد دانشمندان پزشکی این کشور نیز غیرآمریکایی هستند.
وی گفت: ما به لحاظ نیروی انسانی شرایط بسیار خوبی داریم و باید برای آن سیاستگذاری و برنامه ریزی کنیم و از توانمندی های کشور نهایت استفاده را ببریم.
در این نشست تفاهم نامه حمایت از پژوهشگران و مخترعان بین دانشگاه های ولیعصر (عج) و علوم پزشکی رفسنجان با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به امضا رسید.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028

انتهای پیام /*

نظر شما