شناسهٔ خبر: 16424791 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با برگزاری کنفرانسی از 3 تا 5 آذر ماه ارائه می‌شود؛

بررسی درمان بیماری‌های قلبی با روش مهندسی بافت در دانشگاه امیرکبیر

30057

همزمان با برگزاری کنفرانس بین‌المللی زیست‌پزشکی ایران 3 محقق ایرانی مقیم خارج سخنرانی‌هایی درخصوص موضوعات مرتبط ارائه خواهند داد ضمن آن که میزگردی با قطب بیماری‌های قلبی کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر فرزاد توحیدخواه دبیر علمی کنفرانس مهندسی زیست‌پزشکی ایران در نشست خبری امروز برگزاری کنفرانس‌ها را محلی برای تبادل تجربیات میان محققان کشورها با یکدیگر دانست و گفت: بر این اساس در دانشگاه امیرکبیر زمینه‌هایی برای برگزاری کنفرانس‌ها برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی یادآور شد: با توجه به رشد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نیاز آنها به انتشار مقالات پژوهشی اقدام به برگزاری کنفرانس‌های علمی در این دانشگاه کردیم.

توحیدخواه به همکاری این دانشگاه با پایگاه آی‌تری‌پلی اظهار کرد: بر این اساس مقالات لاتین که از استانداردهای مناسبی برخوردار باشند در این پایگاه ایندکس می‌شوند.

دبیر علمی این کنفرانس با اشاره به جزئیات برگزاری بیست‌وسومین کنفرانس مهندسی زیست‌پزشکی ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی مهندسی زیست‌پزشکی ایران توضیح داد: این کنفرانس که از 3 تا 5 آذر ماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود، تعداد 181 مقاله دریافت شد و از این تعداد 173 مقاله برای داوری نهایی انتخاب شد.

توحیدخواه با بیان اینکه از این تعداد 104 مقاله برای ارائه انتخاب شد، خاطرنشان کرد: از تعداد 104 مقاله پذیرش شده، 81 مقاله به صورت ارائه شفاهی در 14 نشست تخصصی انتخاب شد.

به گفته وی، 23 مقاله دیگر در قالب پوستر ارائه می‌شود.

توحیدخواه با تاکید بر اینکه مقالات پذیرفته شده برای پوستر ارزش و اعتباری معادل اعتبار مقالات ارائه شده به صورت شفاهی را دارد، ادامه داد: ارائه مقالات به صورت پوستر امکان تبادل‌نظر میان نویسنده مقاله و سایر محققان را فراهم می‌کند.

وی گفت: 71 مقاله از 104 مقاله پذیرش شده به صورت لاتین ارائه شده است که در پایگاه آی‌تری‌پلی منتشر می‌شود. علاوه بر آن با هماهنگی صورت گرفته با فصلنامه مهندسی پزشکی ایران که جزو نشریات آی‌اس‌سی است، منتشر می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر از حضور ایرانیان مقیم خارج در این کنفرانس خبر داد و گفت: دکتر الهی از محققان ایرانی مقیم هلند در این کنفرانس در زمینه ساخت و تولید دریچه‌های مصنوعی سخنرانی خواهد کرد و علاوه بر آن دکتر روح‌پور از محققان ایرانی مقیم انگلستان حضور خواهند داشت. تخصص وی در زمینه دندانپزشکی و تولید خمیردندان است.

به گفته وی، دکتر حسین‌خانی از محققان ایرانی مقیم تایلند درخصوص مهندسی بافت سخنرانی خواهد شد.

دبیر علمی کنفرانس مهندسی زیست‌پزشکی ایران برگزاری میزگردهای تخصصی درخصوص ارتباط بیشتر صنایع درمانی با دانشگاه‌ها، آموزش مهندسی پزشکی، مسیرهای آینده مهندسی پزشکی و نوروساینس را از دیگر برنامه‌های جمعی این کنفرانس نام برد.

توحیدخواه با اشاره به برگزاری میزگردی با قطب قلب کشور گفت: در این کنفرانس با همکاری بیمارستان شهید رجایی به عنوان قطب قلب ایران برگزاری میزگردی درخصوص بیماری‌های قلبی و استفاده از مهندسی پزشکی پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های این کنفرانس است که درخصوص موضوعاتی چون استفاده از تصاویر MRI و کاربرد در مغز، مدیریت ریسک، مدیریت تجهیزات پزشکی، روش‌های تحریک مغزی، کنترل سیستم عصبی انسان به کمک امواج الکترومغناطیسی و کنترل توجه و راهکارهای آن بحث و تبادل‌نظر می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما