شناسهٔ خبر: 16304586 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

4تغيير احتمالي در ترکيب تيم کي‌روش

پيش‌بيني 11 مرد تيم ملي مقابل سوريه

صاحب‌خبر -

تيم ملي فوتبال در آخرين ديدار رسمي خود در سال 95، سه شنبه 25 آبان در پنجمين ديدار از مرحله گروهي انتخابي جام جهاني به مصاف روسيه مي‌رود. در حالي که ايران مهمان سوري‌ها محسوب مي شود، اين ديدار در شهر پاروي استان سرمبان مالزي برگزار خواهد شد.

علاوه بر مسافت زياد، نبود پرواز چارتر، کمبود امکانات و بازي دوستانه مناسب، تيم ملي با مشکل مصدوميت و محروميت بازيکنان و اعضاي کادرفني هم مواجه است به طوري که فهرست بازيکنان دعوت شده براي ديدار با سوريه تغيير زيادي نسبت به ديدار با کره جنوبي دارد.

البته کي‌روش که در گذشته هم ثابت کرده بازيکنان را بر اساس آمادگي و نياز کادرفني به تيم ملي دعوت مي‌کند، نام چند بازيکن از جمله آندرانيک تيموريان و عليرضا حقيقي را براي ديدار با سوريه در فهرست نهايي بازيکنان دعوت شده قرار نداد. هر چند کي‌روش دليل اين کار را به خاطر شرايط آب و هوا و کيفيت چمن محل ديدار ايران با سوريه دانست و از دعوت حقيقي و تيموريان براي اردوهاي آينده تيم ملي خبر داد.

در ادامه اين گزارش فهرست بازيکنان دعوت شده به تيم ملي را نسبت به ديدار با کره جنوبي مورد بررسي قرار مي دهيم تا ميزان تغييرات ترکيب تيم ملي مشخص شود.

براي ديدار با کره جنوبي کارلوس کي‌روش 23 بازيکن را انتخاب کرده بود که در نهايت 14 بازيکن فرصت بازي کردن را به دست آوردند:

همچنين کي‌روش 23 بازيکن را براي حضور در اردوي تيم ملي براي مصاف با سوريه دعوت کرده است.

در فهرست فعلي تيم ملي 6 بازيکن جايگزين بازيکنان حاضر در فهرست تيم ملي براي کره جنوبي شده‌اند. از بين 23 بازيکن ديدار با کره‌جنوبي، عليرضا بيرانوند و وريا غفوري به دليل مصدوميت، سردار آزمون و اجسان حاج‌صفي به دليل محروميت و آندرانيک تيموريان و عليرضا حقيقي به دلايل فني در فهرست بازيکنان دعوت شده براي ديدار با سوريه غايب هستند.

به جاي اين 6 بازيکن پژمان منتظري، حسين ماهيني، علي کريمي، کمال کاميابي نيا، سوشا مکاني و رشيد مظاهري جايگزين شده‌اند. با اين حساب تيم ملي به نسبت به ديدار با کره‌جنوبي دچار تغيير 28 درصدي شده است.

ترکيب احتمالي تيم ملي مقابل سوريه

کارلوس کي‌روش در اکثر موارد در آخرين روزهاي باقي مانده تا ديدار با رقباي تيم ملي، از ترکيب اصلي تيم ملي مقابل تيم نيمکت نشين استفاده مي کند. با توجه به غيبت بازيکنان لژيونر در آخرين تمرين تيم ملي در تهران، کي‌روش از 14 بازيکن براي فوتبال درون تيمي استفاده کرد که تيم سبز پوش متشکل از محمدرضا اخباري، سيدجلال حسيني، مرتضي پورعلي گنجي، رامين رضاييان، اميد ابراهيمي، مهدي طارمي و اشکان دژاگه در يک سمت قرار گرفته بودند. با توجه به عملکرد خوب ميلاد محمدي، سعيد عزت اللهي، عليرضا جهانبخش و رضا قوچان نژاد در بازي هاي اخير تيم ملي و تيم هاي باشگاهي خود حضور اين بازيکنان در ترکيب اصلي قطعي به نظر مي رسد. البته مصدوميت نسبي وحيد اميري و احتمال رسيدن او به اين بازي شائبه‌هايي را درباره حضور او در ميران به وجود آورده که در اين صورت مهدي طارمي به روي نيمکت منتقل مي شود.

در نهايت مي توان با توجه به آرايش 1-3-2-4 تيم ملي در بازي هاي گذشته، ترکيب زير را براي حضور مقابل سوريه از سوي کي روش پيش بيني کرد که بي شباهت به ديدارهاي اخير تيم ملي هم نيست:

دروازه‌بان: محمدرضا اخباري (يک بازي ملي)

مدافع راست: رامين رضاييان (14 بازي ملي)

مدافع چپ: ميلاد محمدي (7 بازي ملي)

مدافعان مياني: سيد جلال حسيني (108 بازي ملي) و مرتضي پورعلي گنجي (15 بازي ملي)

هافبک‌هاي دفاعي: سعيد عزت‌اللهي (12 بازي ملي) و اميد ابراهيمي (18 بازي ملي)

هافبک راست: عليرضا جهانبخش (25 بازي ملي)

هافبک چپ: مهدي طارمي (14 بازي ملي) يا وحيد اميري (19 بازي ملي)

هافبک نفوذي: اشکان دژاگه (35 بازي ملي)

مهاجم: رضا قوچان نژاد (31 بازي ملي)

به راحتي مي‌توان در ترکيب بالا متوجه کمبود بازي ملي بازيکنان شد جايي که هيچ کدام از دروازه‌بان‌هاي تيم ملي موفق به انجام پنج بازي ملي هم نشده‌اند و هشت بازيکن احتمالي حاضر در ترکيب تيم ملي هم کمتر از 20 بازي ملي را انجام داده‌اند. با اين وجود، نظم بالاي تيمي و عملکرد ايران در بازي هاي گذشته موجب دلگرمي اهالي فوتبال شده است.

نظر شما