شناسهٔ خبر: 16289192 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ویژه انتخابات آمریکا / اعلام تدریجی نتایج اولیه

وید هندرسون رئیس کنفرانس حقوق مدنی و انسانی: «این انتخابات شاید پر هرج و مرج ترین انتخابات در پنجاه سال اخیر باشد.»

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما روند رسمی رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شروع شد.

07:05   بر اساس جدیدترین آمار، ترامپ تاکنون 169 رای الکترال را از آن خود کرده است و شمار آرای الکترال کلینتون 131 رای است
  ویژه انتخابات آمریکا / اعلام تدریجی نتایج اولیه
06:59 به گزارش خبرگزاری رویترز ،پل رایان که از چهره های برجسته جمهوریخواه در مجلس نمایندگان ‌آمریکا است بار دیگر در ایالت 
«ویسکانسن» رای آورد و دوره عضویت وی در مجلس نمایندگان آمریکا تمدید شد.
بدین ترتیب رایان قادر خواهد بود بار دیگر بر خواسته خود مبنی بر حفظ سمت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا پافشاری کند. ریاست مجلس نمایندگان آمریکا، عالی ترین سمت در کنگره این کشور است.
 در صورتی که رایان با رای اعضای مجلس نمایندگان آمریکا دوباره به سمت ریاست این مجلس برگزیده شود، احتمالا اکثریت کوچکتری از نمایندگان جمهوریخواه را در اختیار خواهد داشت. 
رایان که 46 سال سن دارد، از ماه اکتبر سال 2015 سمت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را به عهده داشته است.

06:58 تلویزیون العربیه اعلام کرد، ترامپ با پیروزی در ایالت اوهایو آرای الکترال خود را به 158 رساند.

06:56 تلویزیون المیادین اعلام کرد، امکان پیروزی ترامپ  سبب کاهش شدید قیمت نفت در بازار جهانی شد.پیروزی احتمالی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان آمریکا موجب تنش در بازارهای مالی و نفتی آمریکا شده است.

06:51 تلویزیون العربیه اعلام کرد، شاخص داوجونز در بورس وال استریت در پایان معاملات امروز افت شاخص پانصد واحدی را تجربه کرد.
پیروزی احتمالی دونالد ترامپ موجب این کاهش شدید شده است.

06:46 به گزارش پایگاه اینترنتی پولتیکو،در انتخابات مجلس سنای آمریکا جمهوری خواهان با کسب چهل و چهار  کرسی در برابر سی و نه کرسی دموکرات ها پیشتاز هستند.  در انتخابات مجلس نمایندگان هم جمهوری خواهان با کسب یکصد و چهل و هفت کرسی در برابر نود و هفت کرسی از دموکرات ها پیش هستند.  این نتایج قطعی نیست و شمارش همچنان ادامه دارد.

06:37  تلویزیون العربیه  اعلام کرد، ترامپ با پیروزی در ایالت مونتانا تعداد رای الکتروال خود را به 150 رساند.

06:35 شبکه فاکس نیوز اعلام کرد هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با کسب 13 رای الکترال در ویرجینیا ، در این ایالت پیروز شد.


06:35    ترامپ 150 رای الکترال     کلینتون 122 رای الکترال

ویژه انتخابات آمریکا / اعلام تدریجی نتایج اولیه

06:32به گزارش  تلویزیون فاکس نیوز؛ آرای الکترال هیلاری کلینتون بعد از پیروزی در ایالت ویرجینیا، به صد و بیست و دو رسیده است.آرای الکترال ترامپ همچنان روی صد و چهل و هفت قرار دارد. 
در آرای عمومی ملی نیز ترامپ با حدود چهل و نه درصد آرا در برابر چهل و هفت درصد کلینتون، پیشتاز است.

06:32 به گزارش خبرگزاری فرانسه ، ارزش واحد پول مکزیک « پزو »  درپی پیشتازی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر هیلاری کلینتون نامزد دموکرات حدود 10 درصد کاهش یافت.

06:30 به گزارش پایگاه اینترنتی پولتیکو،در انتخابات مجلس سنای آمریکا جمهوری خواهان با کسب چهل و دو کرسی در برابر سی و نه کرسی دموکرات ها پیشتاز هستند.  در انتخابات مجلس نمایندگان هم جمهوری خواهان با کسب یکصد و پانزده کرسی در برابر هشتاد و شش کرسی دموکرات ها پیشتاز هستند.  این نتایج قطعی نیست و شمارش همچنان ادامه دارد.

06:29  به گزارش خبرگزاری فرانسه ،‌چشم انداز ریاست جمهوری ترامپ  موجب سقوط بازارهای معاملات آتی آمریکا شد.

06:29  به گزارش خبرگزاری فرانسه  ، شاخص سهام بورس توکیو درپی پیشتازی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برابر هیلاری کلینتون نامزد دموکرات کاهش یافت.

06:25  خبرگزاری رویترز گزارش داد:حزب جمهوری‌خواه آمریکا کنترل مجلس نمایندگان این کشور را حفظ کرد.

06:15 به گزارش خبرگزاری فرانسه ، روبیو 45 ساله کوبایی تبار که سال 2010 نخستین بار به عنوان سناتور انتخاب شد در رقابت درون حزبی از دونالد ترامپ شکست خورد و در کارزار انتخاباتی ترامپ در برابر هیلاری کلینتون دموکرات از او به خوبی حمایت نکرد. 
 
06:10 تلویزیون المیادین  اعلام کرد، ترامپ با پیروزی در هیجده ایالت با 148 رای الکترال از کلینتون که در ده ایالت پیروز شده است و 104 رای الکترال دارد پیش است.

06:10  به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز؛ آرای الکترال دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان به صد و سی و نه و آرای الکترال هیلاری کلینتون به صد و چهار رسیده است. 

06:05به گزارش پایگاه اینترنتی پولتیکو،در انتخابات مجلس سنای آمریکا جمهوری خواهان با کسب چهل و دو کرسی در برابر سی و نه کرسی دموکرات ها پیشتاز هستند.  در انتخابات مجلس نمایندگان هم جمهوری خواهان با کسب یکصد و شش کرسی در برابر هفتاد و  پنج کرسی دموکرات ها پیشتاز هستند. این نتایج قطعی نیست و شمارش همچنان ادامه دارد.

06:03 تلویزیون المیادین  اعلام کرد، ترامپ در چهار ایالت تکزاس، کانزاس، آرکانزاس و میسوری پیروز شد.

  06:01 شبکه سی بی اس اعلام کرد هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اختصاص 29 رای الکترال در نیویورک توانسته است در این ایالت پیروز شود.

06:15 از مجموع 38 ایالتی که شمارش آراء در آنها آغاز شده و یا به اتمام رسیده است دونالد ترامپ در22 ایالت و هیلاری کلینتون در 16 ایالت پیشتاز هستند . 
 پایگاه اینترنتی پولیتیکو : تا کنون از مجموع آرای شمارش شده، دونالد ترامپ در ایالت های ویرجینیای غربی ،واشنگتن ،ویرجینیا، تگزاس، تنسی ،کارولینای جنوبی ، اوکلاهاما، اوهایو ، داکوتای شمالی ، کارولینای شمالی ، می سی سی پی ، لویزیانا ، کنتاکی ، کانزاس ،ایندیانا ، جورجیا، فلوریدا، کلورادو ، آرکانزاس و آلاباما از رقیب خود پیش گرفته است.  
بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی پولیتیکو از مجموع ایالت هایی که شمارش آراء در آنها انجام شده و یا در حال انجام است هیلاری کلینتون در ایالت های کلورادو، کنتیکت، دلاور، کلمبیا،ایلینویز، ماین، مریلند ، ماساچوست ، میشیگان، میسوری،نیوهمپشایر، نیوجرسی ، نیویورک، پنسیلوانیا ،رودایلن و ورمونت پیشتاز است.

06:00 شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری اعلام کرد، ترامپ با پیروزی در هیجده ایالت با 148 رای الکترال از کلینتون که در ده ایالت پیروز شده است و 104 رای الکترال دارد پیش است.

05:44 خبرگزاری فرانسه اعلام کرد  به نظر می رسد حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات روز سه شنبه اکثریت خود را در مجلس نمایندگان حفظ خواهد کرد.
شبکه های تلویزیونی ان بی سی و ای بی سی اعلام کردند نتایج اولیه انتخابات نشان می دهد حزب جمهوریخواه دست‌کم 218 کرسی از 435 کرسی مجلس نمایندگان را تصاحب خواهد کرد.

05:15  شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد، در ایالت آرکانزاس ترامپ با فاصله زیادی از کلینتون پیش افتاده است.

03:07  به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از واشنگتن ، نظرسنجی رویترز / ایپسوس نشان می دهد بیش از 70 درصد از رای دهندگان آمریکایی معتقدند اقتصاد آمریکا به سود ثروتمندان و قدرتمندان و به ضرر افراد فقیر است.
در این نظرسنجی 72 درصد از رای دهندگان گفتند به عقیده آنها اقتصاد آمریکا در جهت منافع ثروتمندان و قدرتمندان مهندسی شده است.
  
02:56 به گزارش پایگاه اینترنتی پولیتیکو تا کنون از مجموع 66 نماینده راه یافته به مجلس سنا، 34 نفر از حزب دمکرات ، 30 نفر از حزب جمهوریخواه و دو نفر مستقل هستند . هنوز تکلیف 34 کرسی سنا مشخص نشده است.
سنای  آمریکا یکی از دو مجلس کنگره این کشور است. تعداد نمایندگان سنا 100 نفر است و هر ایالت فارغ از بزرگی  یا کوچکی، دو نماینده در سنا دارد. 
سناتورها برای 6 سال انتخاب می‌شوند و عضویت آنان محدودیتی ندارد.

02:53 شبکه تلویزیونی الجزیره  اعلام کرد، در پی شلیک گلوله در نزدیکی یک مرکز رای گیری در کالیفرنیا ، حوزه رای گیری مذکور بسته شد.
این تیراندازی چهار زخمی بر جای گذاشت.

02:30 شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری اعلام کرد رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا لحظاتی پیش در برخی ایالت های شرق آمریکا به پایان رسید.

02:28   شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری اعلام کرد  نظرسنجی از رای دهندگان آمریکایی نشان می دهد هفتاد درصد رای دهندگان سفید پوست و دوازده درصد سیاه پوست بودند.

02:28 شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد چهار نفر از ده آمریکایی خواهان تغییر در این کشور هستند.

02:20  پایگاه اینترنتی دیلی 20 اعلام کرد  جورج بوش و همسرش لورا به دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون رای ندادند.
سخنگوی جورج بوش و همسرش لورا بوش روز سه شنبه گفت این بیانیه پس از آن منتشر شد که مجری یک ایستگاه رادیویی گفته بود بوش و همسرش به هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها رای دادند. جورج بوش و پدرش به صراحت مخالفت خود را با نامزدی دونالد ترامپ اعلام کرده بودند.

02:20   به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛  نتایج اولیه انتخابات در ایالت کنتاکی نشان می دهد با شمارش یک درصد آراء ماخوذه دونالد ترامپ سه هزار و چهارصد و چهل و یک رای برابر با هفتاد و نه درصد و هیلاری کلینتون هفتصد و هشتاد و دو رای برابر با هجده درصد را از آن خود کرده است.

02:13 شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در  نظرسنجی اخیر خود اعلام کرد دیدگاه منفی مردم آمریکا به جمهوریخواهان به مراتب بیشتر از دمکرات هاست.
طبق این نظرسنجی پنجاه و شش درصد دیدگاهی منفی به حزب جمهوریخواه دارند و این در حالی است که دیدگاه منفی در قبال دمکرات ها در میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی، فقط چهل و نه درصد است.
چهل و نه درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی بر این باور هستند که دولت باید دخالت کمتری در امور کشوری داشته باشد. 
پنجاه و دو درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی فاکس نیوز نیز مسائل اقتصادی را مهم ترین موضوع پیش روی کشورشان قلمداد کرده اند

02:00  شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری اعلام کرد، دموکرات ها خواستار تمدید مدت زمان رای گیری در ایالت کارولینای شمالی شدند.

01:56   خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پایگاه اینترنتی « تی ام زد » اعلام کرد کامیون های حامل شن و ماسه اطراف برج ترامپ سنگربندی کرده اند تا خسارات ناشی از حملات تروریستی احتمالی را به حداقل برسانند.
رسانه های محلی همچنین از حضور گسترده نیروهای پلیس در اطراف « هیلتون میدتاون » خبر می دهند که دونالد ترامپ آن را برای جشن پیروزی خود انتخاب کرده است.

01:44 به گزارش شبکه تلویزیونی العالم؛ 
»» نتایج اولیه غیررسمی از آرای ایالت نوادای آمریکا نشان می دهد  کلینتون پنجاه ممیز چهل و پنج صدم درصد و ترامپ چهل و نه ممیز پنجاه و پنج صدم درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
»» نتایج اولیه غیررسمی از آرای ایالت نیوهمپشایر آمریکا نشان می دهد  کلینتون پنجاه و یک ممیز نه صدم درصد و ترامپ چهل و هشت ممیز یک صدم درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
»» نتایج اولیه غیررسمی از آرای ایالت اوهایوی آمریکا نشان می دهد کلینتون پنجاه ممیز سه صدم درصد و ترامپ چهل و نه ممیز هفت صدم درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
»» نتایج اولیه غیررسمی از آرای ایالت پنسیلوانیای آمریکا نشان می دهد کلینتون پنجاه و یک ممیز چهار صدم درصد و ترامپ چهل و هشت ممیز شش صدم درصد آرا را به خود اختصاص داده اند
»» بر اساس نتایج اولیه غیررسمی از آرای ایالت ویسکانسن کلینتون پنجاه و سه ممیز هفت صدم درصد و ترامپ چهل و شش ممیز سه صدم درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
»» بر اساس نتایج اولیه غیر رسمی از آرای ایالت آیوا، کلینتون پنجاه ممیز نه دهم درصد و ترامپ چهل و نه ممیز یک دهم درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
»» بر اساس نتایج اولیه غیر رسمی از آرای ایالت فلوریدا، کلینتون پنجاه و یک ممیز شصت و نه  درصد و ترامپ چهل و هشت ممیز سی و یک  صدم درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
»» نتایج اولیه غیررسمی از آرای ایالت پنسیلوانیای آمریکا نشان می دهد کلینتون پنجاه و یک ممیز چهار صدم درصد و ترامپ چهل و هشت ممیز شش صدم درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
»»  شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد براساس نتایج اولیه از آرای ایالت ویسکانسن کلینتون پنجاه و سه ممیز هفت صدم درصد و ترامپ چهل و شش ممیز سه صدم درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
»»  شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد، بر اساس نتایج اولیه غیر رسمی از آرای ایالت آیوا، کلینتون پنجاه ممیز نه دهم درصد و ترامپ چهل و نه ممیز یک دهم درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
»»  شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد، بر اساس نتایج اولیه غیر رسمی از آرای ایالت فلوریدا، کلینتون پنجاه و یک ممیز شصت و نه درصد و ترامپ چهل و هشت ممیز سی و یک صدم درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.
»»  شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد  شمارش اولیه آرا در ایالت کنتاکی نشان می دهد دونالد ترامپ از هیلاری کلینتون پیش است.
»»  شبکه تلویزیونی سی ان انگزارش داد ، شمارش اولیه آراء انتخابات ایالت ایندیانا نشان می دهد دونالد ترامپ دوهزار و هفتصد و نود و نه رای برابر با شصت و نه درصد و هیلاری کلینتون هزار و صد و یازده رای برابر با حدود بیست و هشت درصد کسب کرده است.
»» شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد، براساس نتایج اولیه غیر رسمی، دونالد ترامپ در ایالت نیوهمپشایر پیش است. همچنین نتایج غیر رسمی اولیه نشان می دهد ترامپ  در ایالت های ایندیانا و کنتاکی نیز پیش است.
»» شبکه سی.ان.ان در خبری فوری اعلام کرد از مجموع 9 درصد آراء شمارش شده در سه ایالت آمریکا، تاکنون ترامپ موفق به کسب اکثریت آراء در ایالت های کنتاکی و ایندیانا شده و کلینتون هم توانسته است اکثریت آراء را در ایالت ورمونت به خود اختصاص دهد.
»» شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری به نقل از منابع خبری اعلام کرد، میزان آراء دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت های جرجیا، کارولینای جنوبی و ویرجینیا به شدت نزدیک است.
»» شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد، براساس آرای شمارش شده دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در ایالت های ایندیانا ،کنتاکی و ویرجینیای غربی پیروز و هیلاری کلینتون نیز در ایالت ورمونت پیروز شده است.
»» شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد،براساس دو درصد آرای شمارش شده در کارولینای شمالی دونالد ترامپ با شصت و دو ممیز نه دهم درصد جلو افتاده است و هیلاری کلینتون نیز تاکنون سی و پنج ممیز سه دهم درصد از آرا را کسب کرده است.
»»  شبکه تلویزیونی  سی ان ان اعلام کرد ، براساس یک درصد از آرای شمارش شده در ایالت جورجیا دونالد ترامپ با کسب هفتاد و سه درصد از آرا پیشتاز است و هیلاری کلینتون نیز بیست و پنج درصد از آرا را بدست آورده است.
»»  شبکه تلویزیونی  سی ان ان اعلام کرد ، تاکنون هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها شصت وهشت رای از آرای کالج انتخاباتی(الکتروال) را به خود اختصاص داده است و دونالد ترامپ نیز شصت وشش رای کالج انتخاباتی را بدست آورده است.
»»  شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد، نوزده رای از آرای الکترال ایالت های کنتاکی و ایندیانا را ترامپ تصاحب کرد و سه رای به کلینتون رسید.
»»  شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری اعلام کرد، با شمارش بیش از نود درصد آرا در ایالت فلوریدا، ترامپ بیش از صد هزار رای از کلینتون فاصله دارد و پیش است.
»»  شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری اعلام کرد، هیلاری کلینتون تاکنون در هشت ایالت و ترامپ در سیزده ایالت پیروز انتخابات بوده اند.
»» شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد  با مشخص شدن نتایج شمارش آرا در چند ایالت دیگر، شمار آرای الکترال انتخاباتی تغییر کرد و دونالد ترامپ از رقیب دموکرات خود پیش افتاد.  در حال حاضر ترامپ 139 و هیلاری کلینتون 97 رای الکترال را به دست آورده است.  
»»  خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه سی بی اس اعلام کرد دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اختصاص 38 رای الکترال در تگزاس توانسته است در این ایالت پیروز شود.

01:17  شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد نظرسنجی از رای دهندگان نشان می دهد هیلاری کلینتون در منهتن پیشتاز است.

01:17  به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا  گفت سیستم انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا یک سیستم قرون وسطایی و منسوخ است.
وی افزود رئیس جمهور آمریکا را مردم این کشور انتخاب نمی کنند بلکه حدود 500 نفر هستند که رئیس جمهور را انتخاب می کنند. 

01:14  به گزارش تلویزیون العالم،نتایج اولیه از آرای ایالت نوادای آمریکا نشان می دهد  کلینتون پنجاه ممیز چهل و پنج صدم درصد و ترامپ چهل و نه ممیز پنجاه و پنج صدم درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

01:12  به گزارش  وال استریت ژورنال ، در شهرستان ماری کوپا که شامل فینیکس مرکز ایالت آریزونا نیز می شود برخی مشکلات فنی در دستگاه الکترونیکی ثبت رای گزارش شده است.
دفتر ثبت آرا در این  شهر گفته است ده دستگاه از دستگاههای ثبت رای به طور کامل از کار افتادند و برخی از دستگاههای دیگر نیز با مشکلاتی روبرو شدند. برخی از مردم در فینیکس بیش از چهار ساعت پس از پایان زمان رای گیری در صف باقی ماندند تا شانسی برای رای دادن بیابند.

01:11  به گزارش  تلویزیون العالم ،نتایج اولیه از آرای ایالت فلوریدا آمریکا نشان می دهد  کلینتون پنجاه و یک ممیز شصت و نه صدم درصد و ترامپ چهل و هشت ممیز سی و یک صدم درصد آرا را به خود اختصاص داده اند.

01:11  به گزارش پایگاه اینترنتی ای زد سنترال،دانش آموزان دو دبیرستان در یکی از نواحی ایالت آریزونا ضد دونالد ترامپ و همچنین کلانتر این منطقه تظاهرات کردند.

01:01 به گزارش  تلویزیون العربیه، دونالد ترامپ خطاب به هوادارانش گفت چشم به آرای ایالت فلوریدا دارد.

00:59 نشریه پولیتیکو اعلام کرد ساعات شروع رای گیری درایالت های مختلف آمریکا متفاوت است و به همین علت علاوه بر تفاوت زمانی ناشی از اختلاف ساعت بین ایالت ها، تفاوت دیگری نیز از جنبه ساعت شروع و پایان رای گیری ایجاد می شود.

00:57شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد دونالد ترامپ از هوادارانش خواست او را تنها نگذارند.

00:56 به گزارش  ای پی تی ان، بیل دی بلاژیو شهردار نیویورک گفت:پذیرش شکست برای ترامپ بسیار دشوار خواهد بود.
بلاژیو پس از حضور در یک مرکز اخذ رای در نیویورک گفت به نظرم اگر ترامپ در پذیرش نتیجه انتخابات تردید کند این موضوع سبب خواهد شد تا تبعاتی منفی برای وی به همراه داشته باشد.

00:54 روزنامه وال استریت ژورنال نوشت جولیان آسانژ  موسس ویکی لیکس گفت ما اسنادی از جمهوریخواهان نداشتیم و گرنه منتشر می کردیم.

00:52  شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری اعلام کرد هیلاری کلینتون از رقیب انتخاباتی خود در ایالت اوهایو پیش افتاده است.
پیش از این در خبری فوری آمده بود کلینتون در ایالت های فلوریدا و کارولینای شمالی جلو بود.

00:44  سناتور برنی سندرز رقیب هیلاری کلینتون در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت انتخابات آمریکا یک انتخابات زشت است.
00:33  شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری اعلام کرد برخی از مراکز رای گیری در آمریکا بسته شده است.

00:22  خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از  سخنگوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه گفت ترامپ از اطلاعات به دست آمده از روند رای گیری در ایالت های کلیدی کارولینای شمالی، میشیگان و فلوریدا خرسند است.
جیسون میلر افزود « ما شاهد اتفاقات خوبی در کارولینای شمالی، میشیگان و نوادا هستیم. تیم ترامپ خوشبین و امیدوار است.»

00:17  پایگاه اینترنتی نشریه سیاتل تایمز نوشت ترامپ درباره تقلب در انتخابات آمریکا هشدار داد.
دونالد ترامپ روز سه شنبه و هنگام رای دادن خود درباره درستی سیستم انتخاباتی آمریکا ابراز تردید کرد.
ترامپ همچنین در پاسخ به این سئوال که اگر در انتخابات شکست بخورد چه واکنشی خواهد داشت، امتناع کرد و در ادامه نگرانی خود را درباره تقلب در انتخابات ابراز داشت. وی گفت ما باید ببینیم که چه روی می دهد.من همیشه درباره تقلب در انتخابات نگرانم
سخنان ترامپ دو اصل دمکراسی آمریکا یعنی برگزاری انتخاباتی آزاد و منصفانه و انتقال شفاف قدرت را به چالش می کشد.
ترامپ همچنین در اظهاراتش درباره اینکه مقدار شانسش در پیروزی در انتخابات چقدر است ابراز خوش بینی و اعلام کرد که شواهد از شور و شوق غیرقابل وصف حامیانش برای رای دادن خبر می دهد.

00:16 پایگاه اینترنتی نیوز.تری.ال.وی نوشت  پلیس آمریکا یک مرد را در مقابل برج متعلق به دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شهر لاس وگاس درحالیکه در اقدامی اعتراضی از این برج  بالا برود بازداشت کرد.

00:10 خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد طبق  نظرسنجی «کانسالت / پولیتیکو» اکثر مردم آمریکا به هیچ وجه حس خوبی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری این کشور ندارند به طوری که 58 درصد از آنها می گویند فقط امیدوارند این انتخابات هرچه سریعتر پایان پذیرد.
در این نظرسنجی 72 درصد نیز گفتند نگران این انتخابات هستند و 71 درصد نیز گفتند این انتخابات آنها را عصبی کرده است.
در این نظرسنجی که از 18 اکتبر تا هشتم نوامبر انجام شده است شش هزار و 782 نفر شرکت کردند و از برخی از آنها در روز انتخابات و از برخی نیز در روزهای قبل سوال شده است.

00:09  خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی به نقل از  کارشناسان اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا ضعف داخلی احزاب سیاسی این کشور و ناتوانی آنها را در کنترل نامزدهای شان نشان داد.
مردم آمریکا پس از یک رقابت انتخاباتی طولانی و تفرقه افکنانه درحال رای دادن در سراسر این کشور هستند. پس از آنکه دونالد ترامپ پرچمدار جمهوریخواهان شد و هیلاری کلینتون نیز به خالی کردن زیر پای برنی ساندرز رقیب خود برای نامزدی حزب دموکرات متهم شد، روند سنتی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا از مسیر خود منحرف شد.

00:08  نگاه زیر چشمی دونالد ترامپ به برگه رای همسرش در روز انتخابات؛ دست مایه طنز برخی رسانه ها تبدیل شده است.
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در گزارشی در این باره نوشت درحالیکه دونالد ترامپ مشغول نوشتن اسم خود روی برگه رای بود، چشمانش کار می کرد و زیرچشمی به برگه رای همسرش نگاه کرد.
این نگاه طوری بود که گویی وی شک داشت که همسرش نام او را ثبت می کند یا خیر. 
23:59  شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در خبری فوری اعلام کرد شکایت ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ درباره رای گیری زودهنگام در ایالت نوادا رد شده است.  قاضی دادگاه در حکمی اعلام کرد این درخواست قابل قبول نیست.

23:40 کورنل بروکس  رئیس انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان آمریکا با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان  گفت دونالد ترامپ نتوانست به صورت دقیق و با برنامه به دغدغه های رنگین پوستان آمریکا بپردازد.

23:26  پایگاه اینترنتی ان.بی.سی نیویورک نوشت بیش از 5 هزار و پانصد مورد مشکل در هنگام رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشاهده شده است.  از جمله این مشکلات می توان دستگاه های الکترونیکی خراب در نیوجرسی و دیر باز شدن حوزه های رای گیری در منطقه برونکس و همچنین  وجود نقص فنی در اسکنر ها نام برد.

23:24  خبرگزاری رویترز گزارش داد  دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه در پاسخ به سئوالی درباره پذیرش نتایج احتمالی انتخابات با اشاره به برخی رخدادهای نامعمول گفت «باید ببیند اوضاع به چه شکلی پیش می‌رود.»
ترامپ در این مصاحبه تلفنی که با شبکه فاکس نیوز صورت گرفت بار دیگر نسبت به مهندسی انتخابات آمریکا هشدار داد.
وی افزود «می‌خواهم ببینم همه چیز صادقانه است.»

23:23 شبکه ای.بی.سی نیوز به نقل از  ناظر انتخابات در فیلادلفیا گفت در دستگاه های رای گیری مشکلاتی پیش آمد اما شایعاتی به وجود آمده صحت ندارد.   ناظر انتخابات در فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا در کنفرانس خبری گفت  در دستگاه های رای گیری مشکلاتی به وجود آمد اما هیچگونه ارعابی در فیلادلفیا وجود نداشته و هیچ کس در این زمینه تماسی نگرفته است.

23:22  شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری به نقل از دونالد ترامپ اعلام کرد برخی از دستگاه های رای گیری الکترونیکی آرای جمهوریخواهان را به آرای دموکرات ها تبدیل می کند.

23:20 شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از  یکی از حامیان ترامپ پیش بینی کرد ترامپ در بهترین حالت و در صورت محقق شدن پیش بینی ها فقط می تواند به دویست و شصت و نه رای الکترال دست یابد  که در این صورت دویست و شصت و نه رای الکترال نیز به هیلاری کلینتون خواهد رسید و در این حالت قانونگذار باید تصمیم بگیرد که چه کسی رئیس جمهور می شود البته امیدوارم این اتفاق رخ ندهد.
هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که دویست و هفتاد رای الکترال بدست اورد رئیس جمهور خواهد شد.

23:17  شبکه فرانس 24 اعلام کرد از نظر کارشناس مسایل آمریکا سیستم ناکارآمد حزب جمهوریخواه برای برگزیدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دلیل ظهور نامزدی غیرعادی در انتخابات بوده است.

23:15  ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون درباره پیروزی در برخی ایالت های مهم و سرنوشت ساز ابراز اطمینان کرد.
ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و مشاوران او به خبرنگار سی ان ان گفتند که درباره نتایج انتخابات در ایالت های میشیگان و پنسیلوانیا نگرانی ندارند. آنها همچنین درباره ایالت فلوریدا هم اعتقاد به پیروزی دارند. مشاوران کلینتون می گویند احتمالا ایالت کارولینای شمالی شاهد نزدیک ترین رقابت خواهد بود.

23:12 روزنامه آمریکایی د هیل نوشت  درحالیکه برخی از ایالت های آمریکا انتشار تصاویر برگه های رای را ممنوع اعلام کرده اند اریک ترامپ پسر دونالد ترامپ  (نامزد حزب جمهوریخواه) تصویر برگه رای خود را در توییتر منتشر کرد. این اقدام برخلاف قانون است و حتی می تواند فرد مجرم زندانی شود.
  
23:10  ناظران بین المللی که بر انتخابات آمریکا نظارت می کنند،  وجود برخی مشکلات در تجهیزات رأی گیری و سردرگمی مردم و مواردی از خشونت و ارعاب رأی دهندگان در حوزه های های اخذ رأی را گزارش کرده اند. 
 در کنار صفوف طولانی که ناظران در مراکز اخذ رأی گزارش کرده اند، مواردی از خشونت و ارعاب رأی دهندگان نیز منتشر شده است. از جمله در فلوریدا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و دیگر ایالت های مهم و کلیدی که پیروز انتخابات را مشخص می کند، گزارش های مختلفی منتشر شده است. 
ائتلافی از صد گروه حقوق بشری و حقوق رأی دهندگان در آمریکا گزارش دادند بیش از نیمی از گزارش های شکایات، به ارعاب رأی دهندگان و بخصوص لاتین ها مربوط می شود. همچنین ماشین های رأی گیری در برخی مناطق دچار نقص فنی شده اند و رأی گیری به صورت دستی انجام می شود. 
وید هندرسون (Wade Henderson) رئیس کنفرانس حقوق مدنی و انسانی گفته است «این انتخابات شاید پر هرج و مرج ترین انتخابات در پنجاه سال اخیر باشد.»

22:35  دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت گزارش‌هایی در دست است مبنی بر این که دستگاههای رای گیری در محل‌های مختلف ایراد دارند طوری که آرای جمهوری‌خواهان را برای دمکرات‌ها ثبت می‌کنند.

22:00  خبرگزاری رویترز گزارش داد  ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در شکایتی که در نوادا ثبت شد اعلام کرد مقامات انتخاباتی در شهر کلارک کانتی برای انحراف مسیر رای‌گیری «عمدا با فعالیت‌های حزب دمکرات هماهنگ عمل می کنند.»

21:55 پایگاه اینترنتی یاهونیوز اعلام کرد نقص  رایانه ها و ارعاب مردم از مشکلات انتخابات آمریکا است و  هر چهار سال در هنگام انتخابات مشکلاتی در روند انتخاباتی نظیر خوب کار نکردن دستگاه های اخذ رای و خطوط اینترنتی ایجاد می شود.
مسئولان انتخاباتی در ایالت یوتا گفتند مشکلات در دستگاه رای گیری در بخش جنوبی این ایالت ناظران را ناچار کرد تا از برگه رای گیری استفاده کنند که بر ده ها هزار نفر رای دهنده که هنوز رای ندادند، تاثیر می گذارد.
پرسش این است که آیا این همه مشکلات در رای گیری تقلب یا ارعاب رای دهندگان حساب می شود. مسئولان حفاظت از انتخابات می گویند 63 گزارش درباره احتمال ارعاب مردم از طریق تلفن در ایالت پنسیلوانیا دریافت کرده اند.

21:53  شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در خبری فوری اعلام کرد  پوشش اخبار نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ساعت چهار بعدازظهر به وقت شرق آمریکا (سی دقیقه بامداد روز چهارشنبه به وقت تهران) آغاز خواهد شد.

21:49 خبرگزاری ای.پی.تی.ان اعلام کرد برخی از  رأی دهندگان آمریکایی، دلایل مختلفی برای انتخاب خود مطرح کردند که از آن جمله رای نیاوردن نامزد دیگر است.  

21:46 خبرگزاری رویترز اعلام کرد  مسئولان بانک های مهم جهان روز سه شنبه به طور رسمی به مشتریان خود اعلام کردند پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، منتظر وقوع ناآرامی در بازارهای ارز باشند.
اعلام این موضوع در حالی است که بنا به گفته کارشناسان اقتصادی، در صورتی که دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، شکاف میان خرید و فروش ارز افزایش خواهد یافت. 
اعلام این هشدارها در حالی است که پیش از این نیز در حوادث سیاسی و اقتصادی مشابه، چنین هشدارهایی مانند همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام شده است.

21:41  شبکه تلویزیونی سی.ان.ان از اخراج دو تن از نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از مراکز رای گیری در ایالت فلوریدای آمریکا خبر داد.
این دو نماینده نامزدها، در منطقه پامپانو بیچ در روز انتخابات برکنار شدند و علت اخراج آنها نیز بروز اختلاف و مناقشه بین آنها بوده است.
تنش بین این دو نماینده نامزدها، نخستین حادثه روز انتخابات در ایالت فلوریدا محسوب می شود.
در پی اطلاع پلیس مبنی بر تهدید احتمالی رای دهندگان از سوی ناظران (نمایندگان نامزدهای) دمکرات و جمهوریخواه در یکی از مراکز رای گیری، ماموران پلیس وارد عمل شدند.
یکی از این افراد نماینده نامزد دمکرات و دیگری نماینده نامزد جمهوریخواه بود که ناظر انتخاباتی حوزه مربوطه،تصمیم گرفت هر دو را برکنار کند.
21:38 فرانک والتر اشتاین مایر  وزیر امور خارجه آلمان  با شرکت در کنفرانس خبری با حضور وزرای امور خارجه دانمارک، سوئد و فنلاند در برلین گفت من بر این باورم میراث سختی پیشروی کسی است که قرار است در آمریکا مسئولیت ریاست جمهوری این کشور را برعهده بگیرد. چون مبارزات انتخاباتی مزبور، آمریکا را دچار دو دستگی و شکاف عمیقی را میان احزاب سیاسی در این کشور کرد. بنابراین شرایط دشواری برای هر کسی که رئیس جمهور آمریکا شود، وجود دارد.  

21:25  خبرگزاری اس‍وتنیک به نقل از فرماندار ماساچوست اعلام کرد برای نخستین بار در طول عمرش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت نکرده است.
چارلی بیکر در مصاحبه با شبکه محلی دبلیو.سی.وی.بی افزود « برای نخستین بار در طول عمرم به هیچ کدام از نامزدهای رئیس جمهور رای نداده ام.»
وی تصریح کرد « من چند ماه قبل گفته بودم که به دلایلی نمی توانم از دونالد ترامپ (نامزد حزب جمهوریخواه) حمایت کنم و هیچ اتفاقی نیفتاد که باعث تغییر عقیده من شود.»

21:18  پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ان.بی.سی نیوز اعلام کرد نگرانی مردم از احتمال آشوب پس از انتخابات موجب شده است خرید اقلام غذایی و کالاهای اساسی و ضروری افزایش یابد. مردم نگران آشوب پس از انتخابات و در حال تهیه اقلام غذایی و ضروری برای خود هستند و به فروشگاه ها هجوم آورده اند. 
کیث بانسمر بازاریاب یکی از شرکت ها گفت فروش مواد غذایی در هنگام بلایای طبیعی و انتخابات بیشتر می شود اما این دفعه بسیار فراتر از تصور ما بود حتی نسبت به آن چیزی که در سال 2012 میلادی شاهدش بودیم.
وی گفت فروش شرکت وی در جریان انتخابات قبلی دو برابر شده بود اما این دفعه از سه برابر هم فراتر رفته است.

19:28  با باز شدن درهای حوزه های رای گیری در ایالت میشیگان آمریکا مردم برای رای دادن وارد این حوزه ها شدند. میشیگان ایالتی است که به طور سنتی طرفدار دموکراتهاست.

19:28 با باز شدن درهای حوزه های رای گیری در ایالت پنسیلوانیای آمریکا مردم برای رای دادن وارد این حوزه ها شدند. ایالت پنسیلوانیا بیشتر طرفدار دموکراتهاست به همین علت ترامپ سعی کرده است روی جلب آرای مردم این ایالت سرمایه گذاری کنید.

19:27 نشریه هیل در خصوص به ابتذال کشیده شدن مبارزات انتخاباتی امریکا می نویسد: ما چگونه به اینجا رسیدیم که خجالت آورترین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ عمرمان را برگزار کردیم؟ 

19:25با باز شدن درهای حوزه های رای گیری در ایالت  کارولینای شمالی آمریکا مردم برای رای دادن وارد این حوزه ها شدند. 

19:23 با باز شدن درهای حوزه های رای گیری در ایالت اوهایو آمریکا مردم برای رای دادن وارد این حوزه ها شدند. 

18:25انتخابات در آریزونا در حالی آغاز شد که این ایالت  به طور سنتی   طرفدار جمهوریخواهان است.

18:16شاخص سهام در بورس های آسیایی در واکنش به تحولات آمریکا افزایش یافت

18:09نگرانی از وضع سلامت هیلاری کلینتون بار دیگر مطرح شد

18:02در کلرادو آمریکا حوزه های رای گیری برای اخذ آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باز شد. 

16:30 آغاز به کار حوزه های اخذ رای در کارولینای شمالی، اوهایو و نیویورک

16:15 هیلاری کلینتون به همراه همسر خود رای خود را به صندوق انداخت.
هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور پای صندوق، رای خود را به صندوق انداخت.
14:48 شعب رأی گیری در 9 ایالت در شرق آمریکا روز سه شنبه ساعت شش به وقت محلی ( 11 به وقت گرینویج ) برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز به کار کردند. شعب رأی گیری دیگر ایالت ها قرار است دیرتر آغاز به کار کنند. 

14:00 حدود چهل و پنج میلیون نفر از شهروندان آمریکا در مرحله رای گیری پیش از موعد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند.

13:30  دستیار ویژه هیلاری کلینتون پس از ده روز غیبت مشکوک، بار دیگر در ستاد انتخاباتی او دیده شد.

13:18  هیلاری کلینتون به فعالیت های انتخاباتی اش پایان داد و به نیویورک بازگشت.

13:17 نظارت خارج ایالتی، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت فیلادلفیا منتفی شد. قوانین انتخاباتی در ایالتها و مناطق مختلف آمریکا متفاوت است. برای نمونه در ایالت فیلادلفیا، دادستانی کل تصمیم گرفته است ناظران خارج ایالتی حق ندارند بر انتخابات ریاست جمهوری امسال این ایالت نظارت کنند.

11:02  اداره پلیس نیویورک اعلام کرد، 5 هزار نیرو برای تامین امنیت انتخابات در خیابان های شهر مستقر می شوند.  استقرار این تعداد نیرو در نیویورک، بیشترین تعداد نیروی پلیسی است که تاکنون وظیفه تامین امنیت انتخابات را در این شهر برعهده داشته اند. کارلوس گومز، رییس پلیس نیویورک با اشاره به استقرار این تعداد نیرو در خیابان های شهر گفت، این برای اولین بار ظرف 70 سال گذشته است که گردهمایی طرفداران هر دو نامزد در نیویورک برگزار می شود.

10:20 ترامپ گفت: اگر در میشیگان برنده شویم، کاخ سفید از آن ما خواهد بود.

10:06 نامزد جمهوری خواه در انتخابات  ریاست جمهوری آمریکا در جمع هواداران پرشور خود در ایالت میشیگان گفت: ما در ایالت های نیوهمپشایر، اوهایو، آیووا، کارولینای شمالی و فلوریدا پیشتاز هستیم. 

10:00 دونالد جی ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه برای پیروزی بر رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون، دست به دامن خانواده اش شده است به طوری که بستگان درجه یک خود را به ایالتهای مختلف گسیل داشته است تا برای او تبلیغات کنند.

09:38  بعد از اتمام رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در یک روستای کوچک در آمریکا «میت رامنی» نامزد سابق انتخابات آمریکا هم یک رای کسب کرد.

09:00 اوباما رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ را در عرصه دانش سیاسی بین المللی، ناآگاه و فاقد صلاحیت توصیف کرد. اوباما اذعان کرد گردونه انتخاباتی آمریکا به نمایشی مضحک تبدیل شده است.

08:45 براساس میانگین نتایج نظرسنجی ها، نامزد دموکرات ها در انتخابات آمریکا، دو و 9 دهم درصد از نامزد جمهوری خواهان پیش افتاده است که در مقایسه با روز گذشته حدود یک درصد افزایش داشته است.
براساس این میانگین که پایگاه خبری ری ال کلیر پالیتیکس آن را منتشر کرده است، هیلاری کلینتون 47.2 درصد و ترامپ 44.3 درصد آراء را به خود اختصاص داده اند. 

08:30 در اولین محل رای گیری در آمریکا هیلاری کلینتون دو برابر دونالد ترامپ رای آورد.
مردم امریکا امروز در پای صندوقهای رای حاضر می شوند تا رای خود را به صندوق بیندازند. انتخابات آمریکا امروز در منطقه دیکس ویل در ایالت نیوهمپشایر کلید خورد. در این روستای کوچک، دوازده نفر واجد شرایط رای دادند بودند که شش نفر پای صندوقهای رای حاضر شدند که میزان حضور پنجاه درصدی را در اولین ایستگاه قطار انتخاباتی آمریکا رقم زدند. از این شش نفر، چهار نفر به هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات و دو نفر به دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه رای دادند. با این اوصاف، در این روستای کوچک، آرای کلینتون دو برابر ترامپ ثبت شد.
08:00 تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: مردم امریکا پس از حدود دو سال فضای انتخاباتی پای صندوقهای رای حاضر می شوند تا رای خود را به صندوق بیندازند. دقایقی پیش ، اولین رای مربوط به روز رای گیری در انتخابات آمریکا در منطقه دیکس ویل در ایالت نیوهمپشایر به صندوق انداخته شد. 


نظر شما