شناسهٔ خبر: 16254500 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

خبر تکمیلی؛

انفجار انتخاری در سامرا/ 7 ایرانی شهید و 61 تن دیگر زخمی شدند/ حضور یک هیات از سفارت ایران در محل انفجار

صاحب‌خبر -

انفجار تروریستی در پایانه مسافربری در سامرا چندین شهید و مجروح برجا گذاشت.

به گزارش جماران، شبکه السومریه نیوز روز یکشنبه اعلام کرد که یک خودروی بمبگذاری شده در پایانه مسافربری در شهر سامرا در جنوب تکریت روی داد که بر اثر آن چندین نفر، از جمله چند زائر ایرانی شهید و یا مجروح شدند.

منابع عراقی از شهادت 8 نفر و مجروح شدن 16 تن در این حمله تروریستی خبر دادند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد که پس از این انفجار، نیروهای امنیتی رفت و آمد در سامراء را ممنوع اعلام کردند.
سامراء در 40 کیلومتری جنوب تکریت قرار دارد.
صبح امروز نیز بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در ایست و بازرسی ایستگاه هواشناسی در جنوب شهر تکریت، چندین نفر کشته و یا مجروح شدند.

شهادت زائران ایرانی در حادثه تروریستی سامرا/ بسته شدن مسیر از سوی نیروهای عراقی

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس اطلاعات سازمان حج و زیارت، در میان شهدای حادثه تروریستی سامرا شماری از ایرانیان نیز حضور دارند.

به گزارش جماران، محسن نظافتی در گفت و گو با میزان گفت: در حادثه تروریستی که ظهر امروز در منطقه سامرا رخ داد، تعدادی از زائران ایرانی نیز مجروح شده اند.

وی افزود: هنوز آمار دقیقی از شهدا و مجروحان این حادثه در اختیار نداریم اما بدون شک در میان شهدا زائران ایرانی نیز حضور دارند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به بسته شدن مسیر از سوی نیروهای عراقی خاطرنشان کرد: پس از این حادثه تروریستی، مسیر از سوی نیروهای عراقی بسته شده و به این خاطر تا کنون موفق به کسب اطلاعات دقیق از کشته های احتمالی این حادثه نشده ایم.

خبر آخر

مسوول نمایندگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر مقدس سامرا روز یکشنبه گفت که عامل انفجار سامراء دو فرد انتحاری بودند که خود را در نزدیکی اتوبوس های کاروان های زیارتی ایران در داخل پارکینگ امامین عسکریین (ع) منفجر کردند و باعث شهادت 10 زایر ایرانی و زخمی شدن 61 تن دیگر شدند.

شهادت ده زائر ایرانی

به گزارش جماران، موسی اسماعیلی در گفت وگو با ایرنا افزود: دو فرد انتحاری با انفجار خود در نزدیکی اتوبوس های کاروان های زیارتی ایران در داخل پارکینگ امامین عسکریین (ع) در سامراء باعث شهادت 7 زایر ایرانی و زخمی شدن 61 تن دیگر شدند.

وی اضافه کرد: شهدا و مجروحان این حادثه از کاروان ها و شهرهای مختلف ایران از جمله سیستان و بلوچستان و اصفهان هستند.
به گفته وی، تعدادی از مجروحان حادثه با بالگرد به بغداد جهت انجام معالجات درمانی انتقال داده شدند.
منابع امنیتی عراق پیشتر گفته بودند که حادثه ناشی از انفجار خودرو بمب گذاری شده در داخل پارکینگ امامین عسکریین (ع) در فاصله یکهزار متری مرقدهای مطهر بوده است.
یک هیات از سفارت ایران در عراق برای پیگیری مسائل آسیب دیدگان حادثه و انتقال آنان به کشور به سرعت در شهر سامراء حاضر شد.

یک هیات از سفارت ایران در محل انفجار سامرا حضور یافت/ اوضاع در سامرا عادی است

بک هیات از سفارت ایران در بغداد، امروز (یکشنبه) برای پیگیری مسایل زایران ایرانی آسیب دیده از انفجار خودرو بمبگذاری شده در شهر مقدس سامراء در 110 کیلومتری شمال بغداد، به این شهر رفته و منابع امنیتی عراق نیز اطمینان دادند که اوضاع در سامراء عادی است و خطری این شهر را تهدید نمی کند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، هیات سفارت ایران در عراق برای اطلاع از جزییات حادثه و اتخاذ تدابیر فوری برای انتقال سریع مجروحان ایرانی این حادثه و انتقال احتمالی اجساد قربانیان زوار ایرانی به داخل کشور در شهر مقدس سامراء حضور یافته است.

در عین حال یک منبع امنیتی عراق به خبرنگار ایرنا گفت که اوضاع در شهر مقدس سامراء تحت کنترل امنیتی است و هیچ گونه خطری این شهر و مرقدهای 'امامین عسکریین' (ع) را تهدید نمی کند.
به گفته این منبع، پس از تدابیر امنیتی اولیه که در محل انفجار و اطراف حرم امامین عسکریین (ع) به اجرا درآمد و اطمینان از نبود هرگونه تهدید تروریستی در این شهر، شرایط در سامراء به حالت عادی برگشته است.
بر اساس گزارش ها، بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در توقفگاه خودرو حرم امامین عسکریین (ع) که به فاصله هزار متری از حرم قرار دارد، تعدادی بیگناه کشته و زخمی شدند که در بین کشته و زخمی های حادثه تعدادی زایر ایرانی نیز وجود دارد.
انفجار سامراء در پی انفجار مشابهی صبح امروز در جنوب شهر 'تکریت' مرکز استان 'صلاح الدین' اتفاق افتاد که بر اثر آن انفجار دستکم هفت نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.
گزارش های اولیه رسانه های عراقی از انفجار سامراء حاکی است که دستکم هشت نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شده اند.



برچسب‌ها:

نظر شما