شناسهٔ خبر: 16166557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رییس پلیس‌ راه خوزستان خبر داد:

محدودیت ترافیکی به مدت 15 روز در خوزستان

رییس پلیس‌ راه خوزستان گفت: با فرارسیدن ایام اربعین و افزایش تردد زائران حسینی از خوزستان به مقصد عراق، محدودیت ترافیکی در استان از روز 20 آبان به مدت 15 روز در خوزستان برقرار خواهد شد.

صاحب‌خبر -


سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: تردد کامیون های تانکر سوخت رسان عراقی از 20 آبان به مدت 15 روز در کل خوزستان ممنوع است.

وی افزود: جاده قدیم بستان به چذابه نیز در ایام اجرای طرح اربعین از سمت چذابه به بستان به مدت 15 روز یک طرفه است.

وی ادامه داد: پایانه های شلمچه و چذابه از 20 آبان تا پنجم آذر به مدت 15 روز تعطیل و تردد کامیون و تریلر حامل کالا و حتی سوخت در جاده های منتهی به این دو پایانه ممنوع است.

وی اظهارکرد: اتوبوس های مسافربری حامل زائران حسینی تا پنج کیومتری پایانه چذابه حق تردد دارند، و زائران از آنجا با اتوبوس های شرکت واحد که در منطقه مستقر شده به پایانه مرزی منتقل می شوند.

وی گفت:در محور دهدز از 20 آبان به مدت 15 روز ممنوعیت ترافیکی ماشین های سنگین در نظر گرفته شده، که مسیر جایگزین در روزهای آینده اعلام می شود.

رییس پلیس‌ راه خوزستان اظهار کرد: با احداث توقفگاه خودرویی در بستان، و جاده جدید ایلام – چذابه، از بار ترافیکی از جاده های جنوبی این منطقه کاسته خواهد شد.

دولتشاهی با بیان اینکه با بهره برداری از توقفگاه های جدید پایانه چذابه و شلمچه دیگر مشکل توقفگاه خودروهای شخصی زایران و اتوبوس های مسافری را نداریم گفت: میانگین ظرفیت هر توقفگاه حدود 50 هزار خودرو است.

وی در ادامه از افزایش ماموران پلیس در طرح اربعین خبر داد و افزود: ایام برگزاری طرح اربعین ماموران پلیس راه استان و ماموران کمکی از استان های همجوار و تعدادی نیز از مرکز پلیس راه و راهور در جاده های خوزستان مستقر خواهند شد.

دولتشاهی اظهار کرد:در این مدت حدود 25 پایگاه انتظامی در جاده ها مستقر می شوند که در بحث امنیتی و ترافیکی همکاری خواهند کرد.

وی با اشاره به امکان پدیده غبار و غبار در شهرهای خوزستان در ایام اربعین، از رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی حامل زائران به ویژه هنگام تردد در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی شلمچه و چذابه خواست تا با توجه به کاهش دید، ضمن رعایت سرعت مطمئنه به هیچ عنوان در راه‌های دوطرفه سبقت نگیرند.

پایانه مرزی بین المللی چذابه واقع در 110 کیلومتری شمال غرب اهواز، و پایانه مرزی شلمچه در 10کیلومتری خرمشهر از محل های اصلی تردد زائران حسینی به عتبات عالیات هستند.

نظر شما