شناسهٔ خبر: 16086005 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد امام جمعه دلوار از آموزش و پرورش

دهن‌کجی به شهید رئیسعلی دلواری چه توجیهی دارد؟/ مدیرکل آموزش و پرورش به توصیه‌های ائمه جمعه توجه نمی‌کند

امام جمعه دلوار گفت: مدیرکل آموزش و پرورش پاسخ دهد دهن‌کجی به شهید رئیسعلی دلواری که شناسنامه این استان است و رهبر عزیز انقلاب از ایشان به سردار شجاع و مومن و متعلق همه ملت ایران یاد کرده‌اند چه توجیهی دارد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دلوار با اشاره به 8 آبان سالروز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش آموزی اظهار داشت: شهید فهمیده نمونه بارز یک بسیجی مخلص است که در نوجوانی درس غیرت و فداکاری و عشق به ارزش‌های دینی را به دنیا آموخت و نام نیک خود را برای همیشه در تاریخ در ردیف مجاهدان به ثبت رساند تا برای همیشه همچون چراغی تابناک بر تارک تاریخ نورافشانی کند.

وی بیان کرد: این نوجوان 13 ساله با تاسی از این کلام حضرت قاسم ابن الحسن(ع) که فرمودند شهادت برای من شیرین‌تر از عسل است، با روحیه شهادت طلبی در دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی نارنجک به خود بست و در مقابل دشمن ایستادگی کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: امروز شهید فهمیده به حق الگوی شایسته‌ای برای دانش‌آموزان بسیجی و نوجوانان کشور است و یادآوری و مرور این حماسه برای دانش آموزان یادآور ارزش‌های والای دفاع مقدس است.                  

زاهددوست گفت: امروز ملت ایران عزت و سربلندی خود را مدیون جانفشانی و ایثارگری شهدای دفاع مقدس است که با اخلاص و شجاعت در برابر تجاوزات دشمن ایستادگی کردند لذا همگان باید قدردان خون شهدا و استقامت و پایداری ایثارگران باشیم.

امام جمعه دلوار گفت: بسیج یک فرهنگ ارزشی است، فرهنگ دین‌مداری و بصیرت و فرهنگ ایثار و شهادت و همیشه در میدان حاضر بودن است.

زاهددوست اظهار داشت: از افتخارات بسیجیان همین بس که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مورد آنان فرمودند ˈمن همواره به خلوص بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی هستم.

وی بیان داشت: 13 آبان در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی یک روز تاریخی است.

امام جمعه دلوار با اشاره به تبعید حضرت امام خمینی در 13 آبان 43 و به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان توسط رژیم طاغوت در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58، بیان کرد: دست داشتن آمریکای جنایتکار در هر سه حادثه نشان از عمق کینه آمریکا به ملت ایران اسلامی است.

زاهددوست افزود: با تسخیر لانه جاسوسی که به تعبیر حضرت امام  انقلاب دوم ملت ایران نام گرفت، ابهت پوشالی آمریکا در دنیا شکسته شد و اراده مصمم دانشجویان انقلابی در مقابله با استکبار و دفاع از ارزش‌های انقلابی به دنیا ثابت شد.

وی ادامه داد: 13  آبان به عنوان نماد استکبار ستیزی نام گذاری شده است و ملت بزرگ ما فریاد مرگ بر آمریکا را محکم‌تر و رساتر از گذشته سر خواهند داد.

زاهددوست ضمن قدردانی از برپایی موکب سیدالشهداء شهر دلوار توسط فرزندان معنوی سردار شهید رئیسعلی دلواری در مسیر پیاده‌روی نجف اشرف به کربلا برای دومین سال متوالی گفت: این موکب علاوه بر اطعام و خدمات رفاهی روزانه به 6000 نفر به‌عنوان یک سنگر فرهنگی در راستای ترویج پیام انقلاب اسلامی و  انتقال پیام شهدا خصوصا شهید استکبارستیز رئیسعلی دلواری و اولین شهید مدافع حرم استان شهید احمدی جوان اقدام و فعالیت خواهد کرد.

وی با انتقاد از پایین کشیدن تابلویی بنام سردار شهید رئیسعلی دلواری از سردرب یکی از مدارس استان اظهار داشت: آموزش و پرورش در این مقطع حساس توجهی به امورات ارزشی و تربیتی ندارد، یک روز درس «رهبران کوچک» و نام شهید فهمیده از کتب درسی حذف  می‌شود و یک روز هم درس «مساجد مسلمانان» با موضوع اشغال مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی توسط وزارت آموزش و پرورش حذف می‌شود و هدف از همه این اقدامات این است که می‌خواهند فرهنگ و روحیات انقلابی و جهاد و شهادت در بین فرزندان ما و آینده سازان این کشور کم رنگ شود و خواسته یا ناخواسته مطالبه دشمنان ما در این مملکت اسلامی محقق شود.

امام جمعه دلوار اظهار داشت:‌ حذف نام شهید فهمیده و پایین کشیدن تابلوی نام شهید رئیسعلی دلواری از سردرب یکی از مدارس با یک هدف و در یک راستا صورت گرفته است.

زاهددوست افزود:‌ مدیرکل آموزش و پرورش پاسخ دهد دهن‌کجی به نام شهدا آن‌هم شهید شاخصی که نام و مجاهدت‌های مخلصانه او شناسنامه این استان است و رهبر عزیز انقلاب از ایشان به سردار شجاع و مومن و متعلق همه ملت ایران یاد کرده‌اند چه توجیهی دارد؟چرا واکنشی از خود نشان نمی‌دهی؟

وی افزود: هر چند تجربه نشان داده آقای مدیرکل گوششان بدهکار شنیدن توصیه‌های دلسوزان و خیرخواهی ائمه جمعه نیست اما از ایشان می‌خواهم این موضوع را دنبال کند و اجازه چنین اقدامات نادرستی را ندهد.

زاهددوست بیان کرد: اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان به حیثیت دستگاه تعلیم و تربیت آسیب‌زده و موجب بی اعتمادی می‌شود، فرهنگیان بیشترین مشکل را در معیشت خود در مقایسه با سایر کارمندان دولت دارند، لذا نباید حق و حقوق فرهنگیان اینگونه غارت شود.

امام جمعه دلوار گفت:‌ در راستای فرمایشات رهبری مبنی برخورد قاطع با مجرمان حقوق‌های نجومی و برداشت‌های نامتعارف از بیت المال؛ از قوه‌قضاییه می‌خواهیم ضمن برگردان حق و حقوق فرهنگیان با افراد خاطی که موجب دلسردی و تضعیف اعتماد مردم است با قاطعیت برخورد کنند.

انتهای پیام/2255/ج40/

نظر شما