شناسهٔ خبر: 16083079 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

صادرات گاز ایران به ترکیه متوقف شد

خط لوله گاز ایران- ترکیه بار دیگر دچار سانحه شد.

صاحب‌خبر -
تحریریه پارسینه:  شرکت بوتاش ترکیه دیشب اعلام کرد که در مقطع فعلی به دلیل بروز مشکلاتی، ترکیه امکان دریافت گاز صادراتی ایران را ندارد و به این ترتیب، از حدود ساعت ٢٢ دیشب (٦ آبان ماه) صادرات گاز ایران به ترکیه متوقف شده است.

بر اساس اعلام رسانه ها، این انفجار توسط گروه‌های اپوزیسیون ترکیه در ساعت ٢١ و ٣٠ دقیقه دیشب به وقت محلی در ۱۲ کیلومتری مرز بازرگان و در داخل خاک ترکیه انجام شده است.

این درحالی است که براساس گزارش شرکت بوتاش ترکیه تا سه روز آینده صادرات گاز از ایران از سر گرفته خواهد شد.

 براساس اظهارات صادق اکبرپور، رئیس تاسیسات اندازه گیری صادرات گاز به ترکیه در مرز بازرگان شرکت بوتاش ترکیه از شب گذشته اعلان کرده که به دلیل بروز مشکلاتی، امکان دریافت گاز از ایران را ندارد.

 رئیس تاسیسات اندازه گیری صادرات گاز به ترکیه در مرز بازرگان افزود: منطقه هشت عملیات انتقال گاز براي همکاری و برطرف کردن مشکلات اعلان آمادگی کرده است.
 وی اعلام کرد: براساس گزارش شرکت بوتاش ترکیه، این مشکل تا سه روز آینده برطرف می شود.

 به گفته اکبرپور، نماینده بوتاش ترکیه در تاسیسات اندازه گیری صادرات گاز در مرز بازرگان حضور دارد و هماهنگی های لازم در جریان است.

 رئیس تاسیسات اندازه گیری صادرات گاز به ترکیه در مرز بازرگان اظهار کرد: هر زمان ترکیه برای دریافت مجدد گاز اعلام آمادگی کند، صادرات گاز از سر گرفته می شود.
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران نیز  اعلام کرد: هر زمان ترکیه برای دریافت مجدد گاز اعلام آمادگی کند، صادرات گاز از سر گرفته می شود.

نظر شما