شناسهٔ خبر: 16078646 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سردار سمایی، آسمانی شد

العالم

شهادت یکی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از حریم اهل بیت (علیهم السلام) در سوریه به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا سمایی که از رزمندگان جنگ تحمیلی بود، دیروز در راه دفاع از حرم حضرت زینب و مبارزه با تروریست‌ها به شهادت رسید.

  سردار سمایی، آسمانی شد
 
سردار غلامرضا سمایی از یادگاران دفاع مقدس و از سبز پوشان سپاه خمینی کبیر(ره) که برای عملیات مستشاری و دفاع از حرم عقیله بنی ­هاشم عازم سوریه شده بود روز چهارشنبه 5 آبان 95 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

غلامرضا سمائی فیض ­آبادی، متولد سال 1338 در تربت حیدریه بود. وی با آغاز حرکت حضرت امام خمینی(ره) برای سرنگونی رژیم طاغوت جزو انقلابیون تربت حیدریه بود و با حضور در راهپیمایی­ ها و پخش اعلامیه در این حرکت مردمی، دِین خود را ادا کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی با عضویت بسیجی به جبهه ­های حق علیه باطل اعزام شد و در ادامه به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد.

شهید سمایی مسئولیت­ هایی همچون مسئول بسیج شهرستان تربت حیدریه، مسئول اطلاعات سپاه شادگان اهواز، مسئول اطلاعات و فرمانده آتشبار گردان توپخانه، مسئول اطلاعات گروه توپخانه و موشکی 61 محرم، مسئول عملیات گروه توپخانه 61 محرم، مسئول گروه توپخانه لشکر 5 نصر، معاون هماهنگ کننده قرارگاه ثامن ­الائمه(ع)، مسئول عملیات قرارگاه ثامن ­الائمه(ع) سپاه در شرق کشور را در کارنامه خود دارد.

این شهید والامقام در روز بعد از شهادت سردار شهید محسن قاجاریان به صورت افتخاری و به عنوان مسئول آموزش دو واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی همکاری داشت.

نظر شما