شناسهٔ خبر: 16071796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در اُمسک روسیه برپا می‌شود

R41452/P1384

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از برپایی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در ایالت امسک روسیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، ظهر امروز نشست مشترک دستگاه‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد با محوریت اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

جبار کیانی در این نشست با اشاره به دستاوردهای سفر هیئت تجاری ایالت امسک روسیه به این استان اظهار داشت: امضای تفاهم‌نامه برای تسهیل در نظام صدور روادید بین دو استان کهگیلویه و بویراحمد و امسک از مهم‌ترین این دستاوردها بود که این امر به گسترش سریع‌تر روابط بین تجار دو استان کمک زیادی می‌کند.

وی افزود: بیشترین ظرفیت شناسایی شده در بازدید این هیئت تجاری از استان در بخش گیاهان دارویی، گل رز و محصولات صیفی و باغی بود که با توجه به نیاز جدی استان امسک به این محصولات قابلیت صادرات در این زمینه وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از برگزاری نمایشگاه توانمند‌ی‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در امسک روسیه خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه سال آینده در این ایالت برگزار می‌شود.

کیانی تصریح کرد: در این راستا، بین دو استان تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که برای برگزاری نمایشگاه فضای مجانی در اختیار یکدیگر قرار دهند.

وی افزود: نحوه برقراری ارتباط بین تجار این استان با تجار روسی، راه‌های آمد و شد و اینکه تجار ما چگونه درآمد حاصل از صادرات خود را به کشور برگردانند، از مهم‌ترین مشکلات در عرصه تجارت خارجی استان است که در آینده‌ای نزدیک چگونگی همکاری‌های مشترک بین دو استان تبیین می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: حلقه مفقوده ما در حوزه تجارت خارجی تجار هستند که باید با همکاری صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری الزامات تجارت خارجی برای آنها مشخص و بیان شود.

کیانی از تدوین سند توسعه راهبردی صادرات غیرنفتی استان خبر داد و تصریح کرد: این سند باید در مدت 6 ماه تکمیل شود که برای تدوین آن با دانشگاه‎‌های استان ارتباط تنگاتنگ و مستقیم داریم.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی یاسوج به فعالیت‌های پژوهشی در حوزه صادرات غیرنفتی توجه جدی داشته و به پایان‌نامه‌هایی که در این حوزه بتوانند به استان کمک کنند کمک هزینه 3 تا 5 میلیون تومانی پرداخت می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ابراز کرد: اتاق بازرگانی یاسوج به عنوان یکی از 5 اتاق بازرگانی برتر کشور در عرصه اقتصادی نقش‌آفرینی می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما