شناسهٔ خبر: 16071688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

قوانین موجود مهمترین مانع در محیط کسب و کار است

مشهد ـ رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه مهم ترین مانع در محیط کسب و کار قوانین موجود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعی ظهر پنجشنبه در حاشیه نخستین همایش ملی صنعت و کارآفرینی و حمایت قضایی از سرمایه گزاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل که در دادگستری استان برگزار شد، با بیان اینکه برای موفقیت در سرمایه گذاری به ویژه سرمایه گذاری خارجی باید محیط مناسب فراهم شود، اظهار کرد: متاسفانه مهم ترین مانع در محیط کسب و کار، قوانین موجود است.

وی افزود: قوانین موجود متناقض است و مانع رشد و تقویت در محیط کسب و کار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه بانک‌ها از سرمایه گذاری‌ها حمایت نمی‌کنند، تصریح کرد: باید امکانی فراهم شود که برای بدهی در بانک، دو برابر وثیقه گذاشته نشود زیرا چنین چیزی منطقی و عقلانی نیست.

وی با بیان اینکه حمایت بانک‌ها از سرمایه گذاران باید به گونه‌ای باشد که رشد و توسعه عرصه تولید و صنعت را شاهد باشیم، ادامه داد: می‌دانیم که وام با سود بالای ۱۸ تا ۲۵ درصد هیچ منفعتی برای فعالان عرصه صنعت ندارد و ضرر هم به آن‌ها می‌رساند.

جلوگیری از ضرر فعالان صنعتی در قوانین جاری کشور دیده نشده است

در ادامه نیز سید حسن حسینی، نایب رئیس خانه صنعت و معدن ایران اظهار کرد: توقع خانه صنعت از دستگاه قضائی، اجرای قانون با عدالت است و ما به این نتیجه رسیده‌ایم که می‌توانیم با تعامل این کمیسیون پنج نفره، طی مدت یک هفته مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: کمیته قضایی با هدف حمایت از سرمایه گذار تشکیل شده است که با این کمیته حاشیه امن خوبی برای سرمایه گذار ایجاد شده و اشتغال پایدار شکل گرفته است.

رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی حساسیت خوبی از سوی بانک‌ها ایجاد شده است، ادامه داد: متاسفانه در ایران نظام مطلوب بانکی را شاهد نیستیم . همچنین قوانین جاری کشور به گونه‌ای است که بانک‌ها متضرر نشوند اما جلوگیری از ضرر فعالان صنعتی در آن دیده نشده است.

نظر شما