شناسهٔ خبر: 16071660 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساماندهی 65 درصد گلزارهای شهدای کشور

خبرگزاری صداوسیما

گلزارهای شهدا ، مراکز فرهنگی برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است

صاحب‌خبر -
65 درصد گلزارهای شهدای کشور تاکنون ساماندهی شده است. ساماندهی 65 درصد گلزارهای شهدای کشور
به گزارش اخبار استانهای خبرگزاری صدا و سیما ، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل این بنیاد در گیلان که در رشت برگزار شد گفت : این کار به رغم کمبود بودجه با کمک مسئولان محلی به ویژه استانداران انجام شد. 
آقای  انصاری افزود : تلاش می شود 35 درصد بقیه گلزارهای شهدای کشور در کوتاهترین زمان ساماندهی شوند.
وی گلزارهای شهدا را مراکز فرهنگی برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت :‌ تاکنون 90 درصد گلزارهای شهدای گیلان ساماندهی شده است.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به پرداخت مطالبات خانواده های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت : در چند سال اخیر حدود سه هزار میلیارد تومان از مطالبات شان پرداخت شده است.
آقای  انصاری افزود : مطالبات سال 91 خانواده های شهدا و ایثارگران حدود 15 استان پرداخت شده است و بقیه استان ها هم تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه مطالبات سال 94 خانواده های شهدا و ایثارگران پرداخت شده است گفت :‌ مطالبات سال های 92 و 93 ، سال آینده پرداخت خواهد شد.
قائم مقام بنیاد شهید ایثارگران کشور به رشادت های رزمندگان گیلانی در دفاع مقدس هم اشاره کرد و افزود :  همت آیت ا... احسانبخش نماینده ولی فقیه در گیلان در اعزام کاروان هزار کامیونی کمک های مردمی و رشادت های سردارانی نظیر قلی پور ، املاکی و بیگلو در تاریخ پرافتخار ایران ماندگار است.
حسن انصاری گفت : در زمان کنونی هم گیلانی ها با تقدیم 16 شهید مدافع حرم دین شان را به انقلاب ادا کردند.
مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود  و رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم از تصویب قانون جامع خدمات رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگران در خانه ملت خبر داد.
در پایان با قدردانی از زحمات ابراهیم طاهر نژاد ، عبدالله پاکاری به عنوان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان معرفی شد.

نظر شما