شناسهٔ خبر: 16071654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد:

مشکل ورزش بانوان عدم حمایت‌های مالی و فضای ورزشی است

مدیر ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد عمده مشکل ورزش بانوان را عدم حمایت‌های مالی و فضای ورزشی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آزاده دهقان ظهر امروز در کارگروه تخصصی زنان و خانواده با حضور بانوان نخبه و فعال استان یزد اظهار داشت: فراگیر شدن ورزش در جامعه کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد اما لازم است مشکلات این حوزه در زمینه بانوان نیز به نوعی حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش بانوان با وجود تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده هنوز هم مشکلات به قوت خود باقی است ادامه داد: عمده مشکل ورزش بانوان عدم حمایت‌های مالی و فضای ورزشی است.

مدیر ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد با اشاره به اینکه نزدیک به 40 هیأت ورزشی در حوزه ورزش بانوان فعالیت دارند بیان داشت: متاسفانه به دلیل عدم حمایت مالی و تامین نقدینگی در رشته‌های مختلف ورزش بانوان نتوانسته‌ایم از تمامی ظرفیت‌های این حوزه بهره‌برداری کنیم.

وی با تأکید بر مشارکت بانوان و زنان جامعه در امر ورزش و حضور در رقابت‌ها اظهار داشت: خوشبختانه بانوان استان در برخی رشته‌ها خوش درخشیده و تقریبا از اعضای ثابت در تیم ملی به حساب می‌آیند.

دهقان با اشاره به درخشش بانوان یزدی در رقابت‌های بین‌المللی در رشته‌های مختلف بیان داشت: متاسفانه به دلیل ضعف در ارتباطات رسانه‌ای و تبلیغات موثر در جذب حامی مالی ناکام ماندیم و از مشکلاتی است که در همه رشته‌های ورزشی با آن روبرو هستیم که باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

وی از دیگر مشکلات این حوزه را کمبود فضای ورزشی اختصاصی بانوان برشمرد و تصریح کرد: در دو سال اخیر شاهد حضور پرشور بانوان در ورزش بودیم به طوریکه بیش از 40 درصد آمار ورزشی استان مربوط به بانوان است اما در اختصاص فضاهای ورزشی با مشکلاتی مواجه هستیم.

مدیر ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان یزد با اشاره به اینکه برای جذب بانوان با رویکرد سلامت محوری اقدامات خوبی در استان یزد انجام شده در صورت تامین زیرساخت‌های لازم و اختصاص فضاهای مناسب ورزشی به حوزه بانوان می‌توانیم از تمامی ظرفیت‌های مغفول مانده در این حوزه بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/2464/صا30

برچسب‌ها:

نظر شما