شناسهٔ خبر: 16071636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون وزیر جهادکشاورزی:

1500 نهالستان در کشور فعال است/ تنها 280 نهالستان در کشور دارای مجوز هستند

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه بر اساس آمار 1500 نهالستان در کشور فعال است،‌ گفت: در این راستا تنها 280 نهالستان در کشور دارای مجوزهای قانونی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدعلی طهماسبی ظهر امروز در گردهمایی سراسری مدیریت نهال و نهالستان در کرج اظهار داشت: توجه به نهالستان‌های کشور و اهمیت دادن به نوع فعالیت آنها یکی از مهمترین اقداماتی است که باید به صورت ویژه در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید نهالستان‌های غیرمجاز نیز اقدامات لازم برای اخذ مجوز را انجام دهند، افزود: مردم نیز برای تهیه نهال لازم است تا نیاز خود را در این زمینه از نهالستان‌های مجاز تأمین کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توجه به رفع مشکلات کشاورزی یکی از مهمترین اولویت‌ها است،‌ افزود: با استفاده از صنعت کشاورزی می‌توانیم مسیر توسعه و تحولات اساسی را طی کرده و به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه نهالستان‌ها نیز از ظرفیت‌های کشاورزی محسوب می‌شوند افزود: نهال‌های تولید شده در نهالستان‌های دارای مجوز از کیفیت و تنوع بهتر و بیشتری برخوردار هستند.

طهماسبی تأکید کرد: این نهال‌ها با اقدامات کارشناسی شده و تخصصی رشد می‌کنند و دارای کیفیت لازم هستند.

*طرح ساماندهی نهالستان‌های کشور در دست انجام است  

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طرح ساماندهی نهالستان‌های کشور در دست اقدام است خاطرنشان کرد: در این راستا تمام نهالستان‌های کشور توسط بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌های کشاورزی و باغبانی اداره می‌شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه طرح نهالستان یا تولید نهال در کشور از طرح‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود گفت: ساماندهی نهالستان‌های کشور نیز براساس اقتصاد مقاومتی ساماندهی خواهد شد.

انتهای پیام/2302/ح30

نظر شما