شناسهٔ خبر: 16071598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش‌ می‌دهد

برگزاری جمع‌آوری نذورات برای راهپیمایان اربعین در کرمانشاه + تصاویر

چادر‌های جمع‌آوری نذورات نقدی و غیرنقدی شهروندان کرمانشاهی برای حاضران در آئین پیاده‌روی اربعین حسینی در میدان آزادی کرمانشاه دایر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مردم استان شهیدپرور کرمانشاه به‌عنوان دروازه ورود به کربلا همچون سال‌های گذشته با استقبال و پذیرایی شایسته از زائران اربعین ارادت خود را به سید‌الشهدا(ع) نشان می‌دهند.

چادرهای جمع‌آوری نذورات نقدی و غیرنقدی شهروندان کرمانشاهی با غرفه‌های جانبی هم‌مانند ایستگاه صلواتی، مشاوره و خیاطی در میدان آزادی با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان دایر شده است.

مردم استان کرمانشاه که ارادت خاصی به اهل‌بیت‌(ع) به‌ویژه خاندان عصمت و طهارت سرور سالار شهیدان ابا‌عبدالله الحسین(ع) دارند با استقبال چشم‌گیر خود بار دیگر نشان دادن ارادت به اهل‌‌بیت(ع) مختص فرقه خاصی نیست.

کرمانشاهیان از همان ساعات ابتدایی پتو، ظروف‌ یک‌بار مصرف، قابلمه، کپسول گاز، ویلچر، کفش، دمپایی، چای، قند، برنج، نوشیدنی، چادر، خرما، چرخ باردستی و... را به چادرهای جمع‌آوری نذورات نقدی و غیر‌نقدی زائران اربعین حسینی اهدا کردند.

همه دستگاه‌ها و ادار‌ه‌های استان کرمانشاه از جمله استانداری، فرمانداری‌ها، سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص)، نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر، پلیس‌راه، آتش‌نشانی، اورژانس، دانشگاه علوم‌ پزشکی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و... برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر در ایام تردد زوار اربعین حسینی از استان کرمانشاه آمادگی کامل خود را اعلام و هماهنگی‌ لازم را در راستای ساماندهی و پذیرایی زوار اربعین حسینی پیش‌بینی کرده‌اند.

براساس گزارش فارس، جلسات ستاد اربعین حسینی در کرمانشاه به طور مرتب برگزار می‌شود قرار است تقریبا 15 موکب در مسیر تردد زوار در استان کرمانشاه برپا شود و امکان اسکان و تغذیه 20 هزار زوار را فراهم کنند.

مسؤولان استان کرمانشاه پیش‌بینی کرده‌اند، در ایام اربعین حسینی بیش از 500 هزار زائر از طریق این استان راهی مرز مهران می‌شود، لذا تمهیدات لازم را برای تردد و پذیرایی از این تعداد زائر از ورودی شهر کرمانشاه یعنی شهرستان کنگاور با برپایی چهار موکب بزرگ مردمی در این شهرستان و دو راهی نهاوند اندیشیده شده است.

از طرف اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه دو موکب بزرگ در ایام تردد زوار یکی در محل اراضی موقوفه حاج محمدتقی اصفهانی در ورودی شهر کرمانشاه و موکب دوم نیز در جاده ماهیدشت در محل کشتارگاه فوائدی ساخته می‌شود.

گفتنی است، خدمات مردم کرمانشاه تنها در استان نیست بلکه در کربلا نیز این خدمت‌رسانی را به زائران نشان می‌دهند در این راستا پنج نانوایی با ‌یک‌هزار کیسه آرد برای حاضران در آئین پیاده‌روی اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2700/صا30

نظر شما