شناسهٔ خبر: 16071542 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرماندار شهرستان ماهشهر خبر داد

رتبه دومی ماهشهر در سکونت غیر رسمی در خوزستان/ رتبه اولی ماهشهر در تلفات بین جاده‌ای در استان

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: شهرستان بندر ماهشهر دراستان خوزستان پس از اهواز دومین شهرستان در موضوع سکونت‌های غیر رسمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، منصور قمر ظهر امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از سه پروژه راه‌آهن شهرستان ماهشهر که با حضور وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه، اظهار کرد: خوشبختانه با عنایت خاص سعید‌نژاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی 4 مورد در حوزه بنادر و دریانوردی در این شهرستان به نتیجه رسید.

وی افزود: تکمیل احداث بندر تجاری ماهشهر، تصویب اعتبار حدود 7 میلیارد تومان از سهم بنادر و دریانوردی برای تکمیل پل روگذر ورودی بندر امام و پرداخت بدهی اداره کل بنادر و دریانوردی طبق کمیسیون ماده 77 به شهرداری بندر امام از مساعدت‌های مدیر عامل بنادر و دریانوردی بود.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع امروز کارگروهی با هدف انجام لایروبی بندر تجاری ماهشهر تشکیل و برای حل این معضل به تصویب خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه جاده هندیجان - ماهشهر بیشترین تلفات جانی را در سطح استان به خود اختصاص داده است، گفت: از 85 کیلومتر جاده هندیجان - ماهشهر 28 کیلومتر آن مربوط به حوزه شهرستان ماهشهر است که تا به حال تنها 10 کیلومتر از آن چهار بانده شده است و 18 کیلومتر آن مغفول مانده است.

قمر ادامه داد: همین موضوع باعث تلفات جانی زیادی در اینجاده شده است که توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی را به تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه در اسرع وقت می‌طلبد.

این مسؤول با اشاره به 40 هزار نفر سکونت غیر رسمی در شهرستان ماهشهر خاطرنشان کرد: شهرستان بندر ماهشهر بعد از اهواز دومین شهرستان استان در سکونت‌های غیر رسمی است که به هیچ وجه زیبنده این شهرستان نیست لذا از وزیر درخواست مساعدت ویژه در این زمینه هستیم که شاهد همکاری خوبی نیز از جانب مسؤولان شهرستان خواهید بود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان ماهشهر بعد از اهواز بالا‌ترین آمار را در ساخت واحدهای مسکن مهر دارد اظهار کرد: در شهرستان ماهشهر حدود 17 هزار واحد مسکونی در حال احداث وجود دارد اما این موضوع با فراز و نشیب‌های زیادی رو به‌رو است و دربحث زیرساخت‌ها با مشکل تامین اعتبار نیز مواجه است.

این مسؤول پس از قدردانی از همکاری خوب مدیران صنایع پتروشیمی با مدیران شهری اضافه کرد: خوشبختانه شاهد همکاری بسیار خوبی میان مدیران شهری و مدیران صنایع در شهرستان ماهشهر هستیم که پروژه‌های بهره‌برداری شده امروز تصدیق همین امر است.
فرماندار شهرستان ماهشهر در ادامه با درخواست پیگیری جدی معضل ترافیک سنگین ورودی بندر امام از وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ترافیک سنگین ورودی بندر امام از جدی‌ترین معضلات مردم این منطقه است که مستلزم پیگیری جدی ویژه مسؤولان برای تامین آرامش مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس ازطرح مشکل ترافیک سنگین ورودی بندر امام به دستور آخوندی وزیر راه و شهرسازی مقرر شد جلسه‌ای با حضور مدیر عامل شرکت حمل و نقل کشور و رئیس سازمان اداره بنادر و دریانوردی در یک هفته آتی برگزار شود و نسبت به انتقال کامیون‌های حمل و نقل از مسیر ورودی بندر امام به آزاد راه اقدام شود.

انتهای پیام/72029/ق40

نظر شما