شناسهٔ خبر: 16050622 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس انجمن پزشکی هسته‌ای ایران:

فعالیت پزشکی هسته‌ای مصداق استفاده از انرژی صلح‌آمیز است/ تولید پرتو داروها در کشور

رئیس انجمن پزشکی هسته‌ای ایران گفت: فعالیت پزشکی هسته‌ای مصداق استفاده از انرژی صلح‌آمیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، محسن ساغری پیش‌ از ظهر امروز در بیستمین همایش سالانه پزشکی هسته‌ای ایران در این شهرستان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای معرفی بیشتر این رشته از پزشکی در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ابزارهای مورد نیاز برای توسعه دانش پزشکی هسته‌ای در کشور وجود دارد و مطالعات مناسبی همزمان با تولید ابزارها در کشور انجام شد.

رئیس انجمن پزشکی هسته‌ای ایران بیان کرد: تا قبل از سال 1370 ایران وارد‌ کننده لوازم پزشکی هسته‌ای بود ولی از سال 70 به بعد سازمان انرژی اتمی اقدام به تولید پرتو داروها و کیت‌های تشخیصی کرد.

این مسؤول ادامه داد: در سال‌های اخیر پرتو داروهای که در اروپا وجود ندارد در کشور ما تولید می‌شود و ایران جزو معدود کشورهای تولیدکننده پرتو داروها است.

ساغری خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای تهیه مولیبدم که از روسیه وارد می‌شود در برنامه کاری قرار گیرد و از سازمان انرژی اتمی درخواست کردیم که نسبت به تولید مولیبدم اقدام کند.

وی یادآور شد: در صورت ساخت مولیبدم امکان تأمین نیازمندی‌های کشورهای همسایه از کشور نیز فراهم می‌شود.

رئیس انجمن پزشکی هسته‌ای ایران با بیان اینکه  فعالیت پزشکی هسته‌ای مصداق استفاده از انرژی صلح‌آمیز است٬ ادامه داد: پس از برجام محدودیت‌ها برداشته شد ولی شیطنت‌ها وجود دارد.

ساغری درباره تعداد مراکز پزشکی هسته‌ای در کشور، گفت: در حال حاضر 160 مرکز پزشکی هسته‌ای و صدها تکنولوژیست در رده‌های کارگاهی مشغول کار هستند و از نظر تعداد و مراکز نیروی انسانی در منطقه رتبه نخست را در اختیار داریم.

انتهای پیام /86004/ح30

نظر شما