شناسهٔ خبر: 16050412 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

35 درصد کودکان کشور در حال چاق شدن هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیش از 35 درصد کودکان کشور یا چاق و یا در حال چاق شدن هستند که سلامتی آنان را به خطر می‌اندازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه پیش‌ازظهر امروز در حاشیه حرکت نمادین پیاده‌روی از خانه تا مدرسه از چاق شدن 35 درصد کودکان کشور خبر داد و در سخنانی اظهار داشت: برای مقابله با چاقی کودکان باید با فرهنگ‌سازی شیوه زندگی را تغییر و به دنبال تغذیه سالم بود و از کم‌تحرکی به‌سوی جنبش و حرکت گام برداشت و فعالیت‌های ورزشی را در سطح مدارس افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: کودکان به‌جای بازی‌های رایانه‌ای، موبایل و دیگر ابزارهایی که در چاقی آنان تأثیر بسزایی دارد تحرک، غذای سالم و راه‌پیمایی را موردنظر قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: این دانشگاه با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش فارس برنامه‌های مختلفی را در راستای ساماندهی و کاهش چاقی کودکان ارائه کرده است.

ایمانیه بیان داشت: کنترل توزیع مواد غذایی و تنقلات در بوفه‌های مدارس و ارائه آموزش‌های لازم ازجمله فعالیت‌های این دانشگاه و اداره کل آموزش‌وپرورش بوده است.

وی اضافه کرد: پیاده‌روی از خانه تا مدرسه با همکاری آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، شهرداری و ارگان‌های مختلف برای ارتقای فرهنگ پیاده راه رفتن انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: نقش خانواده‌ها در کنترل وزن فرزندان خود بسیار بااهمیت است و باید به‌صورت جدی طرح پیاده‌روی از خانه تا مدرسه را با رعایت ایمنی اجرایی کنند.

انتهای پیام/2448/چ20

نظر شما