شناسهٔ خبر: 16047632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس بنیاد مسکن سمنان:

۷۵۰میلیون تومان اعتبار برای مجتمع رفاهی افتر سرخه در نظر گرفته شد

سرخه - رئیس بنیاد مسکن سمنان گفت: برای آغاز عملیات اجرایی ساخت و تکمیل مجتمع رفاهی و بین راهی روستای افتر سرخه و تاسیس فضای سبز مورد نیاز ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد سید علیان صبح چهارشنبه در خلال بازدید مسئولان سرخه از روند اجرایی تکمیل و احداث مجتمع رفاهی و خدماتی روستای افتر با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره این مجتمع و اختصاص ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار، توضیح داد: این اعتبارات به صورت ۵۰۰میلیون تومان برای ایجاد فضای سبز و ۲۵۰میلیون تومان زمین برای احداث به مجموعه خدماتی افتر تعلق خواهد گرفت.

وی ساخت بوستان فضای سبز و استراحتگاه در مجاورت مجتمع خدماتی رفاهی افتر را ضروری دانست و گفت: برای این منظور زمینی به مساحت ۱۰هزار مترمربع به ارزش ۲۵۰میلیون تومان در اختیار طرح قرار دارد که عملیات اجرایی بوستان در فاز اول با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به صورت مشارکتی با دستگاه های ذی ربط انجام خواهد شد.

اهمیت ساخت توقفگاه های بین راهی در کاهش تلفات رانندگی

رئیس بنیاد مسکن سمنان همچنین گفت: مجتمع خدماتی رفاهی و بوستان فضای سبز با امکاناتی از قبیل رستوران، محل اسکان، مراکز خدماتی و سرویس های بین جاده ای، فضای سبز، فضای بازی کودکان، آلاچیق و امکانات دیگر در کنار راه اندازی جاده دوبانده محور سمنان-فیروزکوه نوید بخش آینده ای روشن و توسعه و پیشرفت این منطقه خواهد بود.

سید علیان افزود: با رفع موانع موجود در مسیر ساخت مجتمع خدماتی روستای افتر و همچنین مطالعات فنی، عملیات اجرایی این مجتمع بین راهی به زودی آغاز خواهد شد.

وی بیان داشت: در راه های مواصلاتی شمال-جنوب شهرستان سرخه متاسفانه مجتمع های بین راهی مناسب برای توقف مسافران وجود ندارد لذا احداث این مجموعه در کنار توقفگاهی برای مسافران و دوری از حوادث جاده ای مرتبط با خستگی و خواب آلودگی، می تواند ارتقای اقتصاد مردم بومی منطقه را نیز در پی داشته باشد.

افتر نیازمند احداث مجتمع بین راهی است

بخشدار مرکزی سرخه نیز در این دیدار با بیان اینکه افتر یکی از روستاهای بزرگ شهرستان است و احداث مجتمع بین راهی در آن ضرورت دارد، ابراز داشت: دارا بودن آب و هوایی معتدل و تابستانی در کنار قرار گیری بر مسیر مواصلاتی شمال به مرکز کشور، ضرورت تکمیل هرچه سریعتر این مجتمع رفاهی خدماتی بین راهی را مورد تاکید قرار می دهد.

ظهور جعفری همچنین بیان داشت: در کنار ضرورت ایجاد زیر ساخت رفاهی بین راهی، افتر دارای ظرفیت های گردشگری ویژه ای مانند وجود چشمه آبگرم طبیعی، خانه تاریخی سلطان(محمودی)، قلعه تاریخی افتر، مغار(یخچال طبیعی) و همچنین طبیعت سرسبز است که ایجاد زیر ساخت های گردشگری می تواند در توسعه پایدار و اشتغال زایی مهم و تاثیرگذار قلمداد شود.

وی افزود: مجتمع خدماتی رفاهی بین جاده ای روستای افتر با توجه به حجم تردد بسیار بالای محور مواصلاتی شمال به پایتخت کشور و قرار گرفتن این روستا در مجاورت آن، یکی از ضروریات مهم این منطقه به شمار می رود که با همکاری مسئولان و دستگاه های ذی ربط آغاز عملیات اجرایی این پروژه دولتی به صورت مشارکتی در آینده ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد.

بخشدار مرکزی سرخه همچنین گفت: در راستای توجه به مناطق محروم و روستاها زیباسازی وروردی روستای افتر از طریق ایجاد مراکز تجاری، سنگ فرش معابر، آلاچیق، فضای سبز و روشنایی در داخل روستا از دیگر برنامه های آینده قابل اجرا در این روستا خواهد بود.

نظر شما