شناسهٔ خبر: 16043002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشرفت 25 درصدی تصفیه خانه فاضلاب گلمان

تصفیه خانه فاضلاب شهرک گلمان ارومیه در فاز اول با ظرفیت حدود 2.5 میلیون مترمکعب در سال و برای جمعیتی معادل 45هزار نفر با پیشرفت فیزیکی 25 درصدی در حال اجرا می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛این تصفیه خانه در قالب طرح احیاء دریاچه ارومیه و با فرآیند لجن فعال از نوع SBR با روندی رضایت بخش در حال اجرا بوده بطوریکه تا کنون حدود 25000 مترمکعب عملیات خاکی و 1800 مترمکعب عملیات بتن ریزی در آن انجام گرفته است و عملیات حصارکشی محوطه اطراف تصفیه خانه نیز بطور کامل به پایان رسیده است.

در همین راستا عملیات احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و ساختمان های اداری تصفیه خانه فاضلاب گلمان نیز در طی قراردادی مستقل با پیشرفتی در حدود 10 درصد در حال انجام می باشد، این در حالی است که تا کنون با صرف اعتباری بالغ بر 11000 میلیون ریال در حدود 2 کیلومتر لوله خط انتقال فاضلاب با سایز 630میلیمتر خریداری شده و عملیات لوله گذاری آن در حال اجراست.

از نکات قابل توجه این پروژه انتقال حدود 2.5 میلیون مترمکعب پساب ناشی از راه اندازی تصفیه خانه در سال آتی و کمک به احیاء دریاچه ارومیه، بشرط تخصیص اعتبار پیش بینی شده به مبلغ 158.2 میلیارد ریال خواهد بود.

انتهای پیام/م


نظر شما