شناسهٔ خبر: 16042970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به همت انتشارات دارالحدیث؛

اولین کتاب مصور از تاریخ زندگی سیدالشهدا (ع) منتشر می‌شود

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا گفت: یکی از خروجی‌های نرم‌افزار «ثارالله»، کتاب مصور تاریخ زندگی سیدالشهداء(ع) ویژه نوجوانان و جوانان است که این کتاب تا قبل از اربعین حسینی منتشر می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی نیا، معاون فرهنگی هنری موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در گفتگو با خبرگزاری شبستان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم جامعه، مشکل تهاجم فرهنگی در محیط‌های رسانه ای و فضای مجازی است؛ فضاهای مجازی به صورت تمام عیار در پی نشر و اشاعه ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی در جامعه ما هستند و مقام معظم رهبری (مدظله) تأکید زیادی بر مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج سبک زندگی دینی دارند.

 

وی افزود: شبکه‌های مجازی در پستوهای خانه‌ها ورود پیدا کرده است و زمان قابل توجهی از افراد را به خود اختصاص می‌دهد؛ در فضاهای مجازی، تهاجم به اعتقادات دینی، تهاجم به فرهنگ بومی و ملی ما و تهاجم به آموزه‌های اخلاقی ما صورت می‌گیرد و ما برای مقابله با تهاجم همه جانبه باید آماده باشیم.

 

معاون فرهنگی و هنری موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: یکی از فعالیت‌های موسسه دارالحدیث، تولید آثار مکتوب است، اما کافی نیست و باید از ابزار روز استفاده شود، تولید آثار مجازی و چندرسانه‌ای را در دستور کار داریم تا در فضای مجازی حضور داشته باشیم و فضای مجازی را به صورت کامل در اختیار تهاجم فرهنگی قرار ندهیم.

 

دو کتاب ارزنده در دست اقدام برای چاپ و نشر در موسسه دارالحدیث

 

وی با اشاره به این که در انتشارات دارالحدیث دو کتاب ارزنده در دست اقدام برای چاپ و نشر است، گفت: کتاب «آداب و اخلاق مامقانی» از جمله کتاب‌های ارزنده ای است که به زودی به همت انتشارات دارالحدیث و در جهت ترویج و پاسداشت آموزه‌های دینی و سبک زندگی اسلامی منتشر می‌شود.

 

مدیر عامل انتشارات دارالحدیث بیان کرد: مرحوم آیت الله مامقانی کتابی تحت عنوان «مرآة الکمال» دارند که مجموعه آداب و خلقیات دینی با استفاده از مضامین احادیث در 3 جلد نوشته شده است، این کتاب به زبان عربی است و این کتاب ترجمه و تلخیص شده است و در مجموعه ای تحت عنوان «آداب و اخلاق مامقانی» به چاپ می‌رسد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: اولین کتاب مصور از تاریخ زندگی سیدالشهدا (ع) از دیگر آثاری است که به زودی به چاپ می‌رسد، این کتاب یکی از خروجی‌های نرم‌افزار چندرسانه‌ای «ثارالله» است که بر اساس دانشنامه 12 جلدی امام حسین (ع) تولید شده است.

 

وی یادآور شد: در نرم افزار «ثارالله» ولادت تا شهادت امام حسین (ع) به صورت مختصر، گویا و معتبر و برگرفته از دانشنامه امام حسین (ع) به تصویر کشیده شده است که یکی از خروجی‌های این نرم افزار، کتاب مصور از تاریخ زندگی سیدالشهداء(ع) به صورت زیبا ویژه نوجوانان و جوانان تولید شده است که این کتاب تا یک ماه آینده و قبل از اربعین حسینی منتشر می‌شود.

 

 

نظر شما