شناسهٔ خبر: 16042556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

بارش باران در استان بوشهر از آذرماه آغاز می‌شود

R41363/P1361

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی از ماه سوم پاییز بارش باران در استان بوشهر آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر  با بیان اینکه متوسط بارندگی دراز مدت استان بوشهر 287 میلی‌متر است،  اظهار داشت: پارسال 250 میلی‌متر باران در استان بوشهر  بارید  که 13 درصد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش داشت.

وی با بیان اینکه در سال زراعی 94-95 افزایش قابل توجهی نسبت به سال ماقبل آن بارش باران داشتیم، گفت: برای سال زراعی جاری یعنی 95-96 بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده کاهش بارندگی در دو ماهه نخست پاییز است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از بارش نخستین بارندگی استان بوشهر در آذرماه خبرداد و افزود:  بارش باران در استان بوشهر از ماه سوم  پاییز  پیش بینی می‌شود اما پیش‌بینی کلی و تجمعی کمتر از نرمال را نشان می‌دهد.

شفیع‌خدایی با بیان اینکه انتظار می‌رود تا پایان سال متوسط بارشی استان بوشهر تامین شود، تصریح کرد:  نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که  در استان بوشهر به لحاظ حجم بارش‌ها شرایط با پارسال برابری می‌کند اما این دلیل بر ترسالی نیست.

وی خاطرنشان کرد: پارسال بخش‌های شمالی استان چون دیلم و گناوه بیشترین بارش‌ها را به خود اختصاص داده بودند اما در مناطق جنوبی استان کمترین بارش‌ها ثبت شد.

انتهای پیام/

نظر شما