شناسهٔ خبر: 16029505 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دوگانگی رفتار دانشگاه تهران در اکران مستند «شب‌نامه»/ مکان و زمان جدید اکران + تیزر

نسیم

با توجه به لغو آیین رونمایی مستند «شب نامه» در دانشگاه تهران، عوامل سازنده این مستند، برنامه را در سالن سوره حوزه هنری راس ساعت 15:30 دقیقه برگزار می‌کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، از ابتدای هفته جای خبری در رسانه ها مبنی بر اکران مستند "شب‌نامه" در دانشگاه تهران منتشر شد.

این مستند کاری از سفیر فیلم با موضوع بررسی عینی و مصداقی مسئله نفوذ و مبتنی بر پرونده چند محکوم امنیتی است.

در اطلاعیه اکران این مستند آمده بود که سالن شهید چمران دانشگاه تهران، ساعت 14 امروز (سه شنبه) میزبان اکران این مستند خواهد بود، اما عصر روز گذشته این خبر از سوی دانشگاه تهران نقض شد و اکران مستند لغو.

عصر روز گذشته در گفتگویی با مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران جویای علت این تصمیم از سوی دانشگاه تهران شد که وی در توضیح پاسخ داد: پخش مستند شب‌نامه به دلیل عدم ارائه مجوز اکران به دانشگاه تهران کنسل شد.

سرسنگی همچنین گفت: امروز جلسه شورای نظارت بر تشکل های دانشجویی برگزار شد در این جلسه با اکران این مستند موافقت شد ولی همزمان در این جلسه تصویب شد که پخس این مستند تا زمانی که مجوز اکران این مستند ارائه شود، نمایش "شب‌نامه" به تعویق بیوفتد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران البته در پاسخ به سوالی مبنی بر "صحت مخالفت مراجع امنیتی برای اکران این مستند در دانشگاه تهران" گفت: دانشگاه رأسا در این مسئله وارد شده است و به هیچ عنوان نهادهای امنیتی در این مسئله ورود نکرده اند و این مسئله را نیز بنده تکذیب می کنم.

در ادامه این بحث نشان میدهد درخواست ارائه مجوز اکران مستند ها بویژه مستندهای دانشجویی نیازی، عرف و نظم متداول در دانشگاه ها و دانشگاه تهران نبوده است.

حمیدرضا جعفریان مدیر مرکز مستند سفیرفیلم با اشاره به این مسئله گفت: ارائه مجوز اکران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نمایش مستند در دانشگاه تهران امر رایج و عرفی نیست، چنانکه درخواست ارائه مجوز اکران تنها شامل حال مستند "شب‌نامه" شده و از دیگر مستندهایی که دانشگاه تهران به نمایش گذاشته حتی مستندهای قبلی سفیر فیلم هم چنین درخواستی مطرح نشده است.  
 
با توجه به لغو آیین رونمایی مستند «شب نامه» در دانشگاه تهران، عوامل سازنده این مستند، برنامه را در سالن سوره حوزه هنری راس ساعت 15:30 دقیقه برگزار می‌کنند.
 
 

نظر شما