شناسهٔ خبر: 16017173 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وزیر دفاع لهستان مدعی شد:

روسیه از مصر ناو بالگرد-بَر به قیمت «1» دلار می‌خرد

فرانسه این دو ناو «میسترال» را به سفارش مسکو ساخته بود، ولی بعد از بحران کریمه، ان ها را به مصر فروخت

صاحب‌خبر -
سرویس جهان مشرق - به گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه، وزیر دفاع لهستان، «آنتونی ماسیرِویچ»، مدعی شد که مصر به روسیه دو نام بالگرد-بَر «میسترال»فساخت فرانسه، می فروشد. به گفته او، قیمت این معامله رقم نمادین «1» دلار است. ماسیرویچ گفت که این اطلاعات را از «منابع موثق» به دست اورده است.
او تاکید کرد که مصر نباید با چنین معامله ای موافقت کند، چرا که به گفته او قاهره با رد این معامله به «آرمان صلح» کمک می کند.
همزمان، اینترفکس از قول سفیر مصر در روسیه، «محمد البدری»، نوشت که او نمی تواند این اخبار را تایید کند.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، «دمیتری پسکوف»، هم اظهارات ماسیرویچ را درباره فروش این ناوها به قیمت 1 دلار، "کاملا نامعقول" خواند.
پسکوف متذکر شد که وزیر دفاع لهستان به واسطه یک "پیش رمینه احساسی" بین سیاستمداران ورشو نسبت به مسکو چنین اظهاراتی انجام می دهند:
" متاسفانه همه(لهستانی ها) نمی توانند این احساسات را هضم کنند و همه نمی توانند پاسخی مقتضی به آن بدهند. این نامعقول است."
این در حالی است که پیش تر سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ژنرال «ایگور کوناشِکوف»، در گفتگو با روزنامه روسی ایزویستیا این اخبار درباره خرید ناو بالگرد-بَر میسترال توسط مسکو را نادرست خواند:
" ماسیرویچ به مانند خیلی های دیگر، برای تبلیغ خود چنین سخنانی می گوید. با این حال، این مشکل مقامات لهستانی است، نه ما.
فرانسه دو ناو بالگرد-بَر کلاس میسترال را به سفارش روسیه ساخته بود، ولی در پی بحران در کریمه و ایجاد شکاف میان اتحادیه اروپا و روسیه، آن ها را به مصر فروخت.

نظر شما