شناسهٔ خبر: 16014898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی فرهنگی در اهواز:

عملکرد رئیس جمهور در زمینه پیگیری حادثه منا و دلجویی از خانواده شهدا ضعیف بود

R41468/P1377

معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی فرهنگی با گلایه از عملکرد ضعیف رئیس جمهور در زمینه پیگیری و دلجویی از خانواده شهدای حادثه منا گفت: رئیس جمهور می‌توانست در جلسه نیویورک اقدامات عربستان را سرکوب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، فرشته روح‌افزا در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حادثه منا اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که این مسئله باید زنده بماند، به طوری که ایشان می‌فرمایند این موضوع اگر 10 سال طول بکشد دلایل آن باید مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه آثار غم و اندوه در چهره خانواده‌های شهدای منا همچنان دیده می‌شود و این موضوع در سکوت گذشته است، افزود: 478 نفر بدون مرتکب شدن به جرمی در حادثه منا شهید شدند؛ آیا حج رفتن و دور خانه خدا چرخیدن جرم است که عربستان سعودی چنین رفتاری را انجام داد.

معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی فرهنگی با بیان اینکه حادثه منا نشان از بی‌درایتی و بی‌کفایتی آل سعود است، عنوان کرد: اگر عمدی در کار بوده باید واقعیت‌ها نیز مشخص شود، در واقع جمعی از مسلمانان برای دیدار با خداوند به مکه رفته بودند، اما در فجیع‌ترین حالت به شهادت رسیدند.

وی به کارنامه مشخص آل‌سعود اشاره کرد و گفت: چند سالی است که از نام اسرائیل خبری نیست چون عربستان وظیفه ادامه جنایات اسرائیل را برعهده گرفته است.

روح‌افزا حمایت از داعش، حمایت از وهابیت در افغانستان و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در پاکستان را گوشه‌ای از جنایات آل سعود دانست و عنوان کرد: 7 هزار و 500 نفر در این حادثه به شهادت رسیدند، چرا سازمان حقوق بشر هیچ حرفی نزد و این جنایت سهمگین آل سعود را مورد انتقاد قرار نداد.

وی با بیان اینکه آل‌سعود بازوی اسرائیل در خاورمیانه است، بیان کرد: امام خامنه‌ای در همان اوایل حادثه، دستور تشکیل کمیته حقیقت‌یاب را دادند اما از سوی دولت تا‌کنون شاهد پیگیری این موضوع نبودیم.

معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی فرهنگی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه در زمینه حادثه منا در حال پیگیری بودیم ولی حمله به سفارت خانه عربستان سبب شد اوضاع به درستی پیش نرود، بیان کرد: گویا جزو استراتژیک دولت نیست که وارد این موضوع شود و پیگیری کند اما بعثه مقام معظم رهبری زحمات فراوانی در زمینه پیگیری انجام دادند.

رئیس جمهور می‌توانست در جلسه نیویورک اقدامات عربستان را سرکوب کند

وی با بیان اینکه هیچ مذاکره مستقیمی با آل سعود انجام نشده است، گفت: وزارت امور خارجه از خانواده‌های شهدای حادثه منا وکالت‌نامه‎‌هایی برای پیگیری گرفتند اما تاکنون اقدامی انجام نداده است.

روح‌افزا به وجود تقریبا یک پرونده علیه عربستان سعودی باتوجه به حوادث سال 66 اشاره کرد و گفت: اگر حادثه منا یک برنامه از پیش تعیین شده نبود پس قبرهای آماده را از کجا آورده بودند و با نهایت سرعت از تمام شهدا و کشته شدگان تست DNA  گرفتند. چطور در  زمینه دفن شهدا و کشته شدگان خوب عمل کردند اما نتوانستند تهیه و در اختیار قرار دادن آب و همچنین رساندن مصدومان به بیمارستان را به خوبی مدیریت کنند.

وی ضمن گلایه از عملکرد ضعیف رئیس جمهور در زمینه پیگیری و دلجویی از خانواده شهدای حادثه منا گفت: در زمان حادثه ایشان نیویورک بودند و حرفی نزدند حتی پیام تسلیت هم به خانواده شهدا ندادند و همچنین در زمان سالگرد نیز ایشان به نیویورک سفر کردند اما در ارتباط با این حادثه هیچ حرفی نزدند در صورتی که می‌توانستند در آن جلسه اقدامات عربستان را سرکوب کند.

معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی فرهنگی افزود: از آنجا که ولایت‌مدار هستیم و باید با ولایت زندگی کنیم و نیز با توجه به فرمایشات حضرت آقا بنده تا آخرین لحظه زندگی‌ام پیگیر این موضوع هستم چرا که امام خامنه‌ای متذکر شده‌اند تا هر جا و به هر شیوه‌ای که شده باید این موضوع پیگیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما