شناسهٔ خبر: 15954052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس پدافند غیر عامل کشور:

پدافند غیرعامل تهاجم زمینی آمریکا به ایران را منتفی کرده است

قم- ایرنا - رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای مصون سازی کشور در برابر تهدیدهای بیگانگان، گفت: پدافند غیر عامل احتمال تهاجم زمینی آمریکا به ایران را به کلی منتفی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا جلالی جمعه شب در دیدار با آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید، اظهار داشت: سازمان پدافند غیر عامل در هشتم آبان ماه سال 82 و پیرو دغدغه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر لحاظ کردن ملاحظات دفاعی در ساخت و ساز کشور برای مقابله با هر گونه تهدید دشمن به عنوان یکی از نهادهای زیر مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مستحکم نمودن دهانه تنگه هرمز و مناطق مرزی غرب و جنوب کشور و ساخت مجموعه ها و شهرک های موشکی در اعماق زمین خاطر نشان کرد: مصونیت زیر ساخت ها و تاسیسات حیاتی کشور امروز به قدری قوی است که توانسته تمام سناریوها و تهدیدهای دشمن را برطرف کند.
وی هم چنین افزود: استحکامات ایجاد شده در مناطقی که بیشتر در آن احتمال بروز جنگ و درگیری می رود، باعث شده تا کارشناسان نظامی آمریکا در تحلیل ها و بررسی های خود گزینه حمله به ایران از طریق زمین را به کلی غیر ممکن بدانند و به دنبال گزینه های دیگر باشند.
وی در تبیین مفهوم واژه پدافند غیر عامل آن را دفاع از خود در برابر دشمن بدون استفاده از سلاح عنوان کرد، و افزود: ایران به لطف اجرای سیاست ها و برنامه های پدافند غیر عامل در مقایسه با کشورهای همسایه ، از امنیت بالایی برخوردار است.
جلالی همچنین با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در راستای مصون سازی مجموعه های مختلف کشور بویژه مخابرات و صدا و سیما در برابر تهدیدها،افزود: با توجه به تغییر نوع تهدیدها نسبت به گذشته و احتمال تبدیل شدن یک سری از امکانات، ظرفیت ها، فرصت ها به تهدید، تعامل دستگاه های اجرایی با پدافند غیر عامل می تواند بستر و زمینه لازم را برای مصون سازی هر چه بیشتر کشور در برابر تهدیدهای گوناگون فراهم کند.
7403/ 6133/*خبرنگار- محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

نظر شما