شناسهٔ خبر: 15954048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

صباحی:

مقام معظم رهبری به نخبگان توجه ویژه‌ای دارد

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت کرمان با اشاره به وجود مشکلات در کشور از گذشته تاکنون گفت: باید کارها به دست کاردان و نخبگان باشد و مقام معظم رهبری به نخبگان توجه ویژه‌ای دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان در جمع نمازگزاران جمعه کرمان با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان گفت: سوگواری و عزاداری برای امام حسین(ع) در زنده نگه‌داشتن نهضت سیدالشهداء نقش بسیاری دارد.
وی افزود: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نخستین افرادی بودند که مراسم عزاداری را برای امام حسین(ع) برگزار کردند و ما اگر آیین سوگواری برای امام حسین(ع) داریم از این بزرگواران یاد گرفته‌ایم.
امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: تمام زندگی امام سجاد(ع) بعد از شهادت امام حسین(ع)، سوگواری برای سیدالشهدا(ع) بود و در روایت داریم ایشان تا پایان عمر مبارک خود برای پدرشان اشک ریختند.
حجت‌الاسلام صباحی از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) قدردانی کرد و با اشاره به شهادت آقا مصطفی خمینی ابراز داشت: شهادت فرزند امام موجب شد تا حرکت انقلاب اسلامی شتاب بیشتری بگیرد.
امام جمعه موقت کرمان اضافه کرد: سیاست‌های کلی انتخابات در هفته گذشته از سوی رهبری ابلاغ شد که به معنای یک سند بالادستی است و قوانین باید بر اساس این چارچوب باشد.
حجت‌الاسلام صباحی تصریح کرد: تعجب می‌کنم از افرادی که نفهمیده به ولایت فقیه حمله می‌کنند، اما اقدامات ایشان را نمی‌بینند و سیاست‌های ابلاغی رهبری باید برای همیشه مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اراده مردم است و تاکنون انتخاب نمایندگان مجلس، رئیس جمهوری و خبرگان رهبری بر اساس انتخابات انجام شده است.
امام جمعه کرمان تأکید کرد: گاهی نمایندگان قوانینی را می‌نویسند که بر خودشان تطبیق داده شده در حالی که باید بر قانون منطبق باشد.
حجت‌الاسلام صباحی اظهارکرد: دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با نخبگان نیز در هفته گذشته انجام شد و ایشان فرمودند، لحظه‌ای از دفاع از جامعه علمی و نخبگان کشور کوتاه نمی‌آیم.
وی با اشاره به وجود مشکلات در کشور از گذشته تاکنون گفت: باید کارها به دست کاردان و نخبگان باشد و مقام معظم رهبری به نخبگان توجه ویژه‌ای دارد.

نظر شما