شناسهٔ خبر: 15954046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ترقی در گفت‌وگو با برنا:

سیاست‌های کلی انتخابات تاکید بر حق‌الناس بودن آرای مردم است/ دوقطبی شدن فضای جامعه گاهی به نفع کشور است

عضو شورای مرکزی و معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: رأی مردم حق الناس است و سیاست های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، بر این موضوع تاکید دارد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا ترقی از اعضای شورای مرکزی و معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی  در گفت وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا درباره سیاست های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، گفت: مقام معظم رهبری با ابلاغ  این سیاست ها چندین هدف را پیگیری می کنند، ایشان می خواهند برای مردم به طور کامل شفاف شود کسانی که قصد کاندیدا شدن دارند دارای چه توانایی هایی هستند، هزینه های تبلیغاتی آنان از چه راهی تأمین می شود  و اگر نامزدی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد دلایل آن چیست و چرا این رد صلاحیت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این سیاست ها قصد شفاف سازی انتخابات  را دارد و تاثیر آن در اداره کشوربسیار مهم است، عنوان کرد: رهبری برای اینکه انتخاب مردم در جهت حل مشکلات و نتیجه آن تحقق آرمان های انقلاب باشد، این سیاست ها را تدوین و ابلاغ کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: رهبری در ابلاغ این سیاست ها چندین نکته را از جمله شفاف سازی منابع مالی کاندیدا، جلوگیری و پیشگیری از ناسالم شدن فضای انتخاباتی کشور، ارتقای شناخت و آ گاهی مردم در شایسته گزینی و در نهایت عدم دخالت قوای سه گانه در امر انتخابات است.

ترقی با اشاره به اینکه میدان دادن به احزاب و تشکل های سیاسی می تواند افراد جامعه را ترغیب به شرکت در انتخابات کند گفت: احزاب می توانند نقش تعیین کننده ای  در تشویق مردم برای شرکت در انتخابات داشته باشند که آنها به پای صندوق های رأِی بیایند و انتخاب شایسته را انجام دهند.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی خاطر کرد: رأی مردم حق الناس است  و این سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تاکید بر این موضوع دارد.

ترقی به بحث عدم حضور نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت:  در بحث نیروهای مسلح باید به این نکته توجه کرد که فقط حضور نظامیان مطرح نیست، رهبری دستگاه های اطلاعاتی و قوای سه گانه را در ردیف نیروهای مسلح قرار داده اند و وقتی بحث ممنوعیت را مطرح می کنند منظورشان این است که هیچکدام از نهادها و ارگان ها به نفع جناح و جریانی وارد کارزار انتخابات نشوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه به بیانات و هشدار مقام معظم رهبری نسبت به دوقطبی شدن فضای جامعه اشاره کرد و افزود:  دوقطبی شدن اگر به سمت ایجاد یک تقابل میان طرفداران نظام و مخالفان آن پیش برود بسیار خطرناک است، اما اگر به سمت رقابتی شدن فضای جامعه برای بهبود اوضاع شود مطلوب است.

وی در خاتمه تاکید کرد: اگر دوقطبی شدن به اصل نظام آسیب و لطمه ای وارد نکند می تواند باعث پیشرفت اجتماع شود.

 

نظر شما