شناسهٔ خبر: 15944369 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

دمشق:جنگنده‌های ترکیه را ساقط می‌کنیم

فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که در صورت نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های ترکیه، اقدام به ساقط نمودن آنها می کند.

صاحب‌خبر -
صراط:  فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که در صورت نقض حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های ترکیه، اقدام به ساقط نمودن آنها می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در صورت نقض حریم هوایی این کشور توسط هواپیماهای ترک، به این مساله واکنش نشان خواهد داد و این هواپیماها را با استفاده از تمامی امکانات موجود ساقط خواهد کرد.

این هشدار پس از آن مطرح شد که در حمله روز چهارشنبه جنگنده های ترکیه به برخی شهرها و روستاهای سوری در حومه شمالی شهر حلب، بیش از ۱۵۰ شهروند بی گناه سوری جان خود را از دست دادند.

در بیانیه فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه آمده است که این تجاوز آشکار ارتش ترکیه در هدف قرار دادن شهروند بی پناه، اقدامی خطرناک به شمار می رود که می تواند باعث پیچیده تر شدن اوضاع شود.

فرماندهی کل همچنین هشدار داده است که این اقدامات ناشی از عدم احساس مسئولیت عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت که امنیت و آرامش منطقه را تهدید کرده و باعث کمک به گسترش تروریسم می شود.

گفتنی است که در حمله روز چهارشنبه جنگنده های ترکیه به مواضع یگان های دفاع مردمی کُرد در شمال شهر حلب ۱۶۰ الی ۲۰۰ نفر از نیروهای کرد کشته شدند.

نظر شما