شناسهٔ خبر: 15943820 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

وزیر انرژی و صنعت عربستان:

کشورهای زیادی به توافق اخیر اوپک می پیوندند

وزیر انرژی و صنعت عربستان اعلام کرد که کشورهای زیادی مایل به پیوستن به توافق اخیر اوپک برای کاهش سطح تولید نفت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، خالد الفالح، وزیر انرژی و صنعت عربستان روز چهارشنبه (۲۸ مهر) در سخنرانی خود در کنفرانس نفت و پول لندن اعلام کرد که معتقد است تولیدکنندگان زیادی به منظور افزایش پایدار قیمت نفت به توافق اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مبنی بر کاهش سطح تولید نفت خواهند پیوست.

‎وی به کشوری خاص اشاره نکرد و تنها از تداوم گفت‎و‎گوها تا نشست ٣٠ نوامبر (10 آذرماه) اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خبرداد.

‎تاکنون تنها روسیه برای کاهش یا تثبیت سطح تولید نفت اعلام آمادگی کرده است و کشورهای دیگر غیر عضو اوپک مانند مکزیک و نروژ که با برنامه پیشین کاهش سطح تولید این سازمان همکاری کرده بودند، اکنون نمی خواهند به این توافق بپیوندند. 

‎وزیر انرژی عربستان چهارشنبه پس از سخنرانی خود در مصاحبه ای گفت: من معتقدم که این تصمیم برای همه کشورها منطقی و منصفانه است و عربستان به تنهایی سطح تولید خود را تعیین نمی کند، زیرا قرار است یک تصمیم گروهی گرفته شود.

الفالح در جمع شرکت کنندگان این کنفرانس كه مدیران عامل اکسون موبیل آمریکا، شرکت هلندی-انگلیسی شل و توتال فرانسه در آن حضور داشتند تصریح کرد که بی شک بازار نفت به توازن خواهد رسید و بحران شدید کنونی برطرف می شود.

وی ادامه داد که سطح ذخیره سازی نفت آمریکا رو به کاهش و عرضه و تقاضا در حال برگشت به حالت تعادل است.

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که تولیدکنندگان نفت می توانند با اندکی کاهش در سطح تولید خود، افزایش مطلوب قیمت این کالا را تضمین کنند.

مدیران اجرایی، تاجران و مقام‎هایی که در این نشست گرد هم آمده بودند همگی باور داشتند که جهان باید به قیمت نفت ۵۰ تا ۶۰ دلاری عادت کند.

آنها هشدار دادند که کاهش هزینه های تولید نفت شیل آمریکا تلاش های اوپک را برای محدود کردن سطج تولید نفت بدون نتیجه خواهد گذاشت و مانع افزایش قیمت این کالا خواهد بود.

کنفرانس نفت و پول ۱۸ و ۱۹ اکتبر (۲۷ و ۲۸ مهر) به منظور گفت و گو درباره مشکلات کنونی و احتمالی صنعت نفت و گاز در لندن برگذار شد.

نظر شما